Slovenský Červený kríž získal tri vozidlá špeciálne upravené do krízových situácií
Srdcia na správnom mieste
Láska zasahuje srdcia na správnom mieste. Tak znel slogan charitatívnych verejných zbierok vedených pod záštitou Nadácie Lidl Slovenská republika, ktoré prebiehali v predajniach diskontu. Zákazníci Lidla už v minulosti opakovane potvrdili, že majú srdcia na správnom mieste a preto neprekvapilo, že ani tento raz nezostali ľahostajní. Zapojiť sa mohli zakúpením nálepky v hodnote 50 centov, pričom celý výťažok putoval na podporu Slovenského Červeného kríža. Vďaka zákazníkom sa podarilo získať viac ako 177-tisíc eur, ďalších 100-tisíc prispel Lidl. Za túto sumu zakúpil diskont tri špeciálne upravené vozidlá s kompletnou výbavou na riešenie krízových situácií priamo na mieste.
„Vždy keď je potrebné pomôcť v nečakanej krízovej situácii, je Slovenský Červený kríž nablízku. Nezáleží či ide o humanitárnu krízu, pandémiu, veľkú nehodu či inú vážnu situáciu. Pomoc poskytnutá včas je neoceniteľná. Skúsení profesionáli a dobrovoľníci dokážu často zázraky a so špeciálne vybavenými vozidlami budú ešte rýchlejší a efektívnejší. Ďakujem našim zákazníkom a zamestnancom, spoločne sme opäť dokázali niečo výnimočné,“ povedala Zita Szlavikovics, generálna riaditeľka Lidl Slovenská republika.
„Spoločnosť Lidl vnímame ako silného partnera, ktorého podporu, najmä v ostatných rokoch poznačených náročnými situáciami, si veľmi vážime. Aj vďaka nej mnohí ľudia v nepriaznivých životných situáciách dostali neodkladnú pomoc a starostlivosť. Slovenský Červený kríž, nielen ako súčasť integrovaného záchranného systému, zasahuje v krízových situáciách rôzneho druhu,“ uviedla Zuzana Rosiarová Kesegová, generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža.
Prečo práve špeciálne vozidlá?
Humanitárni pracovníci sa v teréne veľakrát stretávajú so situáciami, na zvládnutie ktorých potrebujú špeciálne vybavenie. Všetko potrebné aj na niekoľkodňovú pomoc priamo na mieste budú mať teraz prakticky „uskladnené“ v troch identicky vybavených špeciálnych vozidlách. Podľa potreby sa s nimi budú môcť presunúť na konkrétne miesto a pomáhať tam, kde to bude potrebné. „Tieto vozidlá sú pre nás neoceniteľným nástrojom. Dostupné vybavenie využívame pri zvládaní dopadov prírodných nešťastí či havárií a zároveň nám umožňuje vytvorenie bezpečného priestoru pre poskytnutie prvej pomoci a humanitárnej podpory ľuďom zasiahnutých takouto situáciou,“ doplnila Rosiarová Kesegová.
Špecializované vozidlá boli navrhnuté a skonštruované tak, aby disponovali vybavením potrebným do krízových situácií. Obsah a prípravu týchto áut mala na starosti slovenská firma Selvit. Disponujú napríklad elektrocentrálou, veľkým nafukovacím vyhrievaným stanom, zdrojmi úžitkovej vody, naftovým kúrením, externým osvetlením, elektrickými bubnami, ručnými rádiostanicami, stolmi s lavicami či poľnými skladacími lôžkami v samostatných hliníkových boxoch, plynovými varičmi, ale aj nástrojmi ako: lopatami či vyslobodzovacím príslušenstvom.
„Záleží nám na tom, aby projekty spoločenskej zodpovednosti a trvalej udržateľnosti mali reálny pozitívny prínos pre ľudí či dopad na prírodu. Aj preto sme sa ešte pred samotným organizovaním charitatívnej zbierky Srdce na správnom mieste spojili so Slovenským Červeným krížom a pýtali sme sa, čo by od našej spoločnosti prijali ako dar, čo nemajú, ale zlepšilo by to ich každodennú prácu. Preto som veľmi rada, že tieto na mieru vyrobené a vybavené vozidlá spĺňajú všetky požiadavky SČK pre zlepšenie práce v teréne a vytvorenie zázemia nielen pre pracovníkov, ale aj obete nešťastí. Keďže Lidl prispel 100 000 eurami, SČK môže zabezpečiť k autám poistenie, palivové karty a ako bonus dostali od nás aj sezónne prezutie,“ povedala Martina Sujová, CSR špecialistka Lidl Slovenská republika.
Nadácia Lidl Slovenská republika
Nadácia vznikla v roku 2020, pričom jej hlavným účelom je podpora verejnoprospešných aktivít. Okrem spomínaného rozvoja zdravotníckej starostlivosti sa nadácia zameriava nielen na rozvoj a podporu vzdelávania, ale aj podporu morálnych hodnôt na Slovensku. Jej cieľom je efektívne a flexibilne odpovedať na súčasné potreby spoločnosti.