Šetrenie zdrojov

Stanovisko k nákupu produktov a obalov vlastných značiek

Stanovisko k nákupu produktov a obalov vlastných značiek

Spotrebitelia očakávajú vyššie štandardy pri výrobe produktov z dreva resp. celulózy. K tejto požiadavke sa staviame s odhodlaním a vôľou ju splniť. Za hlavný cieľ v tejto oblasti sme si preto stanovili zmeniť všetky produkty privátnych značiek vrátane obalov a etikiet na FSC-certifikovanú surovinu alebo recyklovaný materiál.

Zásady udržateľného nákupu produktov a obalov vlastných značiek obsahujúcich celulózu

Lesy pokrývajú necelú tretinu zemského povrchu a majú veľký význam z mnohých dôvodov.

Na jednej strane sú domovom pre 80 % známych druhov živočíchov a rastlín. Navyše sú lesy dôležitým hospodárskym faktorom a tvoria základ živobytia pre mnohých ľudí. Lesy sú rozhodujúce pre globálnu klímu. Podľa inštitúcie World Wildlife Fund (WWF) sú najdôležitejším producentom kyslíka. Lesy čistia náš vzduch, regulujú kolobeh vody, chránia pred záplavami a pôdu pred eróziou. Žiaľ, stav mnohých lesných ekosystémov je ohrozený. Každé štyri sekundy zaniká les veľkosti futbalového ihriska.  Strata lesov má početné negatívne následky na človeka a životné prostredie.

Práve pre toto naše stanovisko boli definované oblasti konania a opatrenia, pri zohľadnení šiestich kritérií trvalého obhospodarovania lesov v rámci FOREST EUROPE, ktorá predstavuje spoluprácu 46 európskych krajín a Európskej únie.

Na stiahnutie 
Zásady udržateľného nákupu produktov a obalov

Zaujímajú vás aktivity Nadácie Lidl? Výborne!

Prečítajte si viac o našej filozofií, cieľoch a oblastiach podpory.