Lidl sa otvára pre slovenských dodávateľov, pripravil špeciálnu tematickú akciu
Akčných položiek, ktoré sa na pultoch Lidl bežne nenachádzajú, je viac ako 80, čo je zároveň približne 80% z celej ponuky. „Pri našom objeme predaja vieme slovenským výrobcom ponúknuť zaujímavý priestor aj v rámci našej časovo obmedzenej ponuky. Tento tematický týždeň je teda príležitosťou aj pre nových dodávateľov, ktorí doteraz nemali možnosť s nami spolupracovať s ohľadom na ich kapacitné možnosti,“ povedal Matúš Gála, generálny riaditeľ Lidl Slovenská republika, ktorý pokračoval: „Naši zákazníci sa aj v ďalších týždňoch môžu tešiť na pravidelné akčné ponuky produktov od slovenských výrobcov. Máme záujem ďalej rozširovať našu ponuku slovenských výrobkov, ktorých dodávatelia dokážu splniť naše požiadavky na kvality, kontinuitu dodávok a budú cenovo konkurencieschopní. Máme taktiež nastavený model tak, že v prípade dvoch identických ponúk uprednostníme domáceho dodávateľa.“
Na rozdiel od iných aktuálne prebiehajúcich kampaní na podporu lokálnych dodávateľov je ponuka sortimentu v rámci týždňa „Vyrobené na Slovensku“ rovnaká vo všetkých 128 predajniach spoločnosti Lidl Slovenská republika. Všetci dodávatelia zároveň ocenili, že sa nemuseli podieľať na marketingových nákladoch a nevyžadovali sa od nich žiadne poplatky za zalistovanie či umiestnenie tovarov v mieste predaja. Tak ako je pri spolupráci s Lidlom zvykom, všetky náklady znášal diskontný reťazec.
Lidl sa v rámci výberu produktov pre spomenutú akciu zameral na výrobky typické pre Slovensko. Pri tvorbe tematickej ponuky však pre diskontný reťazec boli dôležité aj aktuálne témy podpory slovenských mliekarov či pestovateľov ovocia a zeleniny. A pri podpore domácich producentov nezostáva Lidl iba pri slovách – počet slovenských dodávateľov, s ktorými spolupracuje, narástol za posledné sledované obdobie o 13% a momentálne ich je približne 150. Podiel slovenských potravín na obrate diskontného reťazca sa v priebehu dvoch ostatne sledovaných období zvýšil o 25%. Ďalším konkrétnym krokom je podpora exportu do iných krajín, v ktorých Lidl pôsobí. V obchodnom roku 2016 (marec 2016 – február 2017) využilo celkovo 43 slovenských dodávateľov Lidlom ponúknutú možnosť umiestniť svoje produkty pod privátnymi značkami diskontu na pultoch predajní v desiatich európskych krajinách. Celková hodnota takto vyvezeného tovaru bola 37,5 milióna eur. „Slovenské firmy najviac exportovali do Česka, Maďarska, Litvy a Poľska, ich produkty sa však objavili napríklad aj v Nemecku, Chorvátsku či Slovinsku. Prostredníctvom Lidla môžu napríklad maďarskí zákazníci spoznať bryndzu či tofu zo Slovenska, Bulhari môžu vychutnávať syr nivového typu a Česi pološtiepok či sumčeka afrického,“ povedal M. Gála.