Vedenie dialógu Vedenie dialógu

Vedenie dialógu

Od našich dodávateľov a zákazníkov až po našich zamestnancov: V maloobchode s potravinami sa pohybujeme uprostred početných záujmových skupín a konštruktívny dialóg s nimi je pre nás prioritou. Vďaka nemu sa môžeme efektívne učiť jeden od druhého, pretože len spolu budeme schopní čeliť budúcim výzvam a neustále sa zlepšovať.

V Lidli preto vstupujeme do nepretržitého transparentného dialógu so všetkými partnermi, zamestnancami a zákazníkmi, aby sme lepšiu budúcnosť pre nás všetkých tvorili spoločne.

Čo sa podarilo

Pomáhame dlhodobo a udržateľne. Naše projekty majú preto za sebou hmatateľné výsledky. Radosť z toho, čo sa nám už podarilo zlepšiť, nás poháňa aj naďalej.

5,5 milióna eur

sme venovali na životne dôležité prístroje pre novorodencov v nemocniciach v rámci projektu Dobré rozprávky

50 ihrísk Žihadielko

v hodnote 4.350.000 eur, kde sa deti môžu plnohodnotne hrať v bezpečnom prostredí

310+

rodín so zdravotne znevýhodnenými deťmi sme podporili v rámci projektu Od začiatku v dobrých rukách

2,7 milióna eur

sa podarilo vyzbierať v potravinovej zbierke Podeľ sa a pomôž

129+

základných škôl môže učiť v moderných podmienkach vďaka športovej a výpočtovej technike za viac ako 300 000 eur

Záväzky

Vieme, že vždy sa je kam posúvať. Preto si stanovujeme jasné ciele, vďaka ktorým môžeme spolu s vami pomáhať ešte viac.

Do roku 2025
podporíme vedomie o produktoch tým, že na ich obaly umiestnime viac informácií

Vybrané aktivity

Byť vnímavý sa oplatí: Tichá hodinka pre pokojnejší nákup

Pípanie pokladníc, hlasná hudba, desiatky rozhovorov a neustále hlásenia z reproduktorov. Pre väčšinu z nás bežná kulisa nákupu, pre ľudí s poruchou autistického spektra a mnohých ďalších však extrémne zmyslové preťaženie. Nákup, ktorý je pre jedných rutinou, sa pre celé rodiny stáva náročnou misiou plnou stresu. Práve preto máme u nás v Lidli vytvorený priestor pod názvom Tichá hodinka pre všetkých, ktorí ocenia menej rušivý nákup.

Predstavte si, že vstúpite do obchodu a namiesto víru zvukov vás privíta ticho. Presne to sa stane počas Tichej hodinky, ktorú môžu zákazníci využiť každý deň, vrátane víkendov, v čase od 13:00 do 14:00 vo všetkých predajniach Lidl. Nejde tak o jednorazovú iniciatívu, ale o trvalú zmenu pre všetkých, ktorí potrebujú pri nákupe menej podnetov a viac pokoja. Počas tejto hodiny funguje predajňa v stíšenom režime. Z reproduktorov neznie hudba ani reklamné oznámenia a stlmené sú aj zvukové hlásenia. V stíšenom režime fungujú taktiež pokladnice a vypnuté sú aj ďalšie prevádzkové zvuky.

„Uvedomujeme si, že naša zodpovednosť siaha ďaleko za ponuku kvalitných produktov za skvelú cenu. Je našou povinnosťou vnímať svet okolo nás a načúvať aj potrebám tých, ktorí sú často prehliadaní. Tichá hodinka nie je len o stíšení hudby, je najmä o empatii, pretože chceme, aby bežný nákup nepredstavoval prekážku. Naším cieľom je poskytnúť príjemnejšie podmienky pre ľudí s autizmom a všetkých, ktorí ocenia menej rušivý nákup. Pretože byť vnímavý sa oplatí,“ povedala Zuzana Sobotová, vedúca CSR oddelenia Lidl Slovenská republika.

Spojenie, ktoré prináša skutočnú zmenu

Partnerom nového projektu  je Spoločnosť na pomoc osobám s autizmom (SPOSA), ktorá sa venuje nielen podpore jednotlivcov a rodín, ale aj osvete, ktorá búra mýty a predsudky spojené s autizmom. „Misiou Spoločnosti na pomoc osobám s autizmom je posilniť sociálne, komunikačné a praktické zručnosti detí a mladých ľudí, podporiť ich zdravý životný štýl a samostatnosť, a zároveň vytvárať priestor pre rodiny a komunitu na spoločné aktivity,“ priblížil Ivan Štubňa, zakladateľ organizácie SPOSA. Odborný pohľad pri spustení projektu bol pre nás kľúčový. „Sme nesmierne hrdí, že tento projekt realizujeme s takým silným partnerom, akým je SPOSA, pretože ich expertíza nám dáva istotu, že naša pomoc je skutočne zmysluplná. Sme radi, že našu predchádzajúcu spoluprácu sme mohli rozšíriť aj v rámci tohto projektu,“ dodala Zuzana Sobotová. Súčasťou tlačovej konferencie, ktorou sme ohlásili spustenie Tichej hodinky vo všetkých Lidl predajniach , bola aj simulácia Autismity - virtuálnej reality, ktorá pomáha porozumieť svetu ľudí na autistickom spektre. Viac o tomto unikátnom projekte je možné získať tu:  www.autismity.com.

 

Základné pravidlá správania sa,  ktoré môže využiť každý pri kontakte s človekom s autizmom.

 

Ako komunikovať s človekom  na autistickom spektre – 4 základné pravidlá:

Jasne – Pokojne – Citlivo – Ponúkni pomoc

Jasne

  • Používajte jednoduchý, zrozumiteľný jazyk.
  • Dávajte jednu inštrukciu naraz.
  • Vyhýbajte sa irónii, sarkazmu alebo príliš rýchlej reči.

Pokojne

  • Majte pokojný hlas a reč tela.
  • Vyhnite sa náhlym hlasným zvukom alebo náhleniu.
  • Ak človek pôsobí vystresovane, dajte mu priestor.

Citlivo

  • Buďte trpezliví, ak potrebujú viac času.
  • Rešpektujte osobný priestor; nedotýkajte sa, pokiaľ to nie je nutné.
  • Neberte si osobne neobvyklé správanie (napr. vyhýbanie sa očnému kontaktu, opakovanie slov).
  • Nikdy nereagujte nezdvorilo na nezvyčajné správanie.
  • Vyhnite sa dvíhaniu obočia, smiechu, "prevracaniu" očí či prejavom frustrácie.
  • Zachovajte si úctivý, profesionálny a podporný prístup.

Ponúkni pomoc

  • Ak vidíte, že váha alebo je neistý, ponúknite jednoduché usmernenie.
  • Formulujte otázky tak, aby boli jasné a s čo najjednoduchšou odpoveďou (napr. áno/nie).
  • Ukážte vizuálne, ak je to užitočné.

Lebo byť vnímavý sa oplatí.

Byť vnímavý sa oplatí. Vedeli ste, že vo všetkých Lidl predajniach myslíme aj na tých, ktorí preferujú pokojnejšie prostredie? Každý deň od 13:00...

Čo vám napadne keď sa povie „čistinka“? Azda trávnaté miesto v hore. Alebo miesto z fantázie, o ktorom sa skladajú piesne, píšu básne či rozprávky. Čistinka s veľkým Č však nie je výmysel, ani ďaleká lesná lúka, hoci je mnohými vysnívaná. Čistinka to je najnovší projekt spoločnosti Lidl, ktorý prinesie do slovenských miest niečo nevídané. Lidl Čistinku – mestský park jedna báseň.

Predstavujeme vám Lidl Čistinku – mestský park jedna báseň Čo nového v Novej bani? Čistinka, svet nevídaný. Každý si rád zacvičí na Čistinke...

V rámci projektu Podeľ sa a pomôž sa chceme podieľať na riešení chudoby, sociálneho vylúčenia a s nimi spojenej potravinovej deprivácie. 

Potravinová pomoc pre ľudí ohrozených chudobou, či sociálnym vylúčením, realizovaná formou zbierky trvanlivých potravín priamo v predajniach Lidl.

Občianske združenie ČERVENÝ NOS Clowndoctors  už dvadsať rokov prináša prostredníctvom klaunského umenia radosť a smiech tým, ktorí to potrebujú. Sedemdesiat profesionálnych zdravotných klaunov pravidelne navštevuje vyše päťdesiat nemocníc a úsmev vyčarúvajú aj na tvárach seniorov. Ich misiu šíriť radosť, smiech a nádej môžete teraz ľahko podporiť aj Vy spolu s Lidlom. Od 27. mája až do 9. júna si môžete v ktoromkoľvek Lidli zakúpiť základnú pracovnú pomôcku zdravotných klaunov – červený penový nos a nie len, že urobíte si tak radosť sebe, či svojmu blízkemu a no zároveň svojím 1 eurom prispejú aj k šíreniu radosti a smiechu na detských oddeleniach nemocníc po celom Slovensku.

Cieľ je jasný – získať prostriedky na organizáciu 365 klauniád. A čo to vlastne klauniáda je? Ide spravidla o klaunskú návštevu, ktorú realizuje od izby k izbe dvojica zdravotných klaunov na jednom alebo viacerých oddeleniach nemocnice alebo v seniorskom zariadení. 1 klauniáda trvá štandardne približne 2-3 hodiny. Pri špeciálnych programoch pod klauniádou rozumieme napr. 1 návštevu domácnosti s chorým dieťaťom, 1 dopoludnie venované odprevádzaniu detí na operácie, 1 deň nácviku s deťmi pri programe Cirkus Paciento a pod. Tristošesťdesiatpäť klauniád teda znamená stovky hodín radosti!

Hlavnou tvárou kampane „Hrdo nos nos“ je Miroslav Noga. Známy herec sa rozhodol, že chce, aby sa mu pre jeho nos smiali všetci, úúúplne všetci, a preto si ochotne nasadil červený penový nos. „Humor je vážna vec a u kolegov zdravotných klaunov to platí dvojnásobne, preto ich úprimne obdivujem. Zdravie sa nedá kúpiť, ale smiech dokáže zázraky, lieči a predlžuje život. Doprajme ho teda aj deťom na nemocničných lôžkach, ktoré čakajú na kúsok nádeje a radosti zo života,“ odkázal M. Noga. 

Nasaďme si červené nosy a poďme sa spolu smiať Lidl a zdravotní klauni z Červeného nosa chcú priniesť deťom a seniorom stovky hodín radosti.

Zodpovedne hlásime, čo je nové

29. október 2025

Keď sa na Kaia pozriete, na prvý pohľad neuvidíte, aké vážne zdravotné ťažkosti ho za jeho doterajší život stretli. Skrývajú sa totiž vnútri. Kai sa narodil...

29. október 2025

V Bernolákove vás zláka, žiaka a aj dospeláka, Čistinka zelená a tichá, kde sa všetkým lepšie dýcha. Pod veršami týchto slov sa ukrýva nový priestor, ktorý...

24. október 2025

Hoci mal Jakubko tento rok na jar štyri roky, nerozpráva a používa plienky. Lekári dlhšie diagnostikovali, čo presne u neho spôsobuje oneskorený vývin reči,...

22. október 2025

Kedysi stačilo, aby bol rožok čerstvý a mlieko za dobrú cenu. Dnes je slovenský zákazník náročnejší. Zaujíma sa, odkiaľ produkty pochádzajú, či pri ich výrobe...

Zaujímajú vás aktivity Nadácie Lidl? Výborne!

Prečítajte si viac o našej filozofií, cieľoch a oblastiach podpory.