Prehľad aktivít
Niektoré už boli úspešne ukončené, iné stále prebiehajú.
Čo vám napadne keď sa povie „čistinka“? Azda trávnaté miesto v hore. Alebo miesto z fantázie, o ktorom sa skladajú piesne, píšu básne či rozprávky. Čistinka s veľkým Č však nie je výmysel, ani ďaleká lesná lúka, hoci je mnohými vysnívaná. Čistinka to je najnovší projekt spoločnosti Lidl, ktorý prinesie do slovenských miest niečo nevídané. Lidl Čistinku – mestský park jedna báseň.
S podporou WWF chceme našim zákazníkom na celom svete v budúcnosti ešte viac uľahčiť nakupovanie udržateľným spôsobom. Motto partnerstva preto znie: Spoločne sa usilujeme o poskytovanie udržateľnejších možností výberu.
V rámci projektu Podeľ sa a pomôž sa chceme podieľať na riešení chudoby, sociálneho vylúčenia a s nimi spojenej potravinovej deprivácie.
Zálohovaním môžete pomôcť slovenskej prírode hneď dvakrát. Povieme vám ako!
Začiatok nového kalendárneho roka je pre Slovensko dôležitým krokom k zelenšej budúcnosti, ktorej súčasťou budeme my všetci a rovnako tak aj nasledujúce generácie. Prvého januára sa totiž oficiálne začalo zálohovanie PET fliaš a plechoviek, ktoré budete môcť pohodlne vrátiť v každej predajni Lidl a iba v Lidli máte možnosť venovať svoju zálohu iniciatíve Upracme Slovensko a pomôcť tak upratať slovenskú prírodu.
Mikroténové vrecká sú najčastejšou zložkou odpadu, ktorý znečisťuje naše rieky a vodné nádrže. Teraz sa môžete pridať k našej snahe, aby nekončili v našich vodách. Stačí, ak zredukujete ich používanie pri nákupoch, veď príroda už dokonalý obal vytvorila. Ak však mikroténové vrecko skutočne potrebujete, v Lidli zaň môžete zaplatiť dobrovoľný poplatok 1 cent. My váš príspevok zdvojnásobíme a výslednú sumu venujeme na čistenie slovenských vôd. „Vďaka projektu Nenechajme to plávať a samozrejme vďaka obrovskej snahe dobrovoľníkov sme do roku 2023 vyzbierali 1666 ton odpadu z brehov vodných tokov a nádrží. Oceňujem každú aktivitu, ktorá pomáha našim riekam a životnému prostrediu. O to viac, keď sa tým zvýši environmentálne povedomie medzi obyvateľmi, “ povedal Jozef Krška, generálny riaditeľ SVP.
Občianske združenie ČERVENÝ NOS Clowndoctors už dvadsať rokov prináša prostredníctvom klaunského umenia radosť a smiech tým, ktorí to potrebujú. Sedemdesiat profesionálnych zdravotných klaunov pravidelne navštevuje vyše päťdesiat nemocníc a úsmev vyčarúvajú aj na tvárach seniorov. Ich misiu šíriť radosť, smiech a nádej môžete teraz ľahko podporiť aj Vy spolu s Lidlom. Od 27. mája až do 9. júna si môžete v ktoromkoľvek Lidli zakúpiť základnú pracovnú pomôcku zdravotných klaunov – červený penový nos a nie len, že urobíte si tak radosť sebe, či svojmu blízkemu a no zároveň svojím 1 eurom prispejú aj k šíreniu radosti a smiechu na detských oddeleniach nemocníc po celom Slovensku.
Cieľ je jasný – získať prostriedky na organizáciu 365 klauniád. A čo to vlastne klauniáda je? Ide spravidla o klaunskú návštevu, ktorú realizuje od izby k izbe dvojica zdravotných klaunov na jednom alebo viacerých oddeleniach nemocnice alebo v seniorskom zariadení. 1 klauniáda trvá štandardne približne 2-3 hodiny. Pri špeciálnych programoch pod klauniádou rozumieme napr. 1 návštevu domácnosti s chorým dieťaťom, 1 dopoludnie venované odprevádzaniu detí na operácie, 1 deň nácviku s deťmi pri programe Cirkus Paciento a pod. Tristošesťdesiatpäť klauniád teda znamená stovky hodín radosti!
Hlavnou tvárou kampane „Hrdo nos nos“ je Miroslav Noga. Známy herec sa rozhodol, že chce, aby sa mu pre jeho nos smiali všetci, úúúplne všetci, a preto si ochotne nasadil červený penový nos. „Humor je vážna vec a u kolegov zdravotných klaunov to platí dvojnásobne, preto ich úprimne obdivujem. Zdravie sa nedá kúpiť, ale smiech dokáže zázraky, lieči a predlžuje život. Doprajme ho teda aj deťom na nemocničných lôžkach, ktoré čakajú na kúsok nádeje a radosti zo života,“ odkázal M. Noga.
Od roku 2012 vysádzame spolu s našimi zamestnancami stromy vo Vysokých a Nízkych Tatrách zničených kalamitou. Aj vďaka zákazníkom aktuálne v Lidl lese rastie viac ako 2 000 000 stromčekov. Pomôcť tatranským lesom môžete aj vy. Kúpou 1,5 l fľaše minerálnej vody Saguaro venuje Lidl 1 cent na kúpu a výsadbu mladých stromčekov.
Klimatické zmeny a ich nepriaznivý dopad na našu planétu sú reálnou hrozbou pre budúcnosť ľudí. Lidl ako zodpovedná spoločnosť vnímajú túto situáciu veľmi vážne, preto je ochrana klímy dôležitou súčasťou našej stratégie trvalej udržateľnosti.
Plasty zohrávajú v potravinárskom priemysle dôležitú úlohu: sú odolné, ľahké a majú všestranné využitie. Plasty zároveň chránia potraviny počas ich dopravy a umožňuju nám zaručiť zákazníkovi kvalitu, trvanlivosť a čerstvosť. Pretože sa stále viac a viac plastov vyrába a príliš málo sa ich recykluje, plastový odpad sa stáva čoraz väčším problémom pre ľudí, zvieratá a životné prostredie. Na tento problém sa snažíme reagovať a hľadať inovatívne riešenia prostredníctvom našej REset Plastic stratégie.
Je pre nás radosť podporovať základné a spojené školy, ktoré sa nachádzajú v okolí našich novootvorených predajní. Týmto školám venujeme v prvý deň predaja 1 euro z každého nákupu nad 10 eur a za získanú sumu im zakúpime športové pomôcky podľa ich vlastného výberu. Od začiatku projektu sme podporili vyše 129 základných škôl sumou viac ako 387 000 eur.
Pomáhame aj tým najzraniteľnejším – deťom do 3 rokov. Za každé predané balenie plienok značky Lupilu venujeme 10 centov na pomoc rodinám s deťmi s vážnym zdravotným znevýhodnením. Týždenne podporíme 1 rodinu, pričom forma našej pomoci závisí od individuálnej potreby a situácie každého dieťaťa. Ak má vaše dieťa vážne zdravotné problémy a potrebujete pomoc, dajte nám o sebe vedieť. Vďaka projektu Od začiatku v dobrých rukách sme od marca 2018 podporili viac ako 170 detských príbehov.
Deti by mali tráviť voľný čas aktívne. Moderných a bezpečných detských ihrísk je v našich mestách stále málo a práve preto sme sa rozhodli pomôcť pri ich budovaní. Počas piatich ročníkov projektu Lidl ihrisko Žihadielko sme slovenským mestám a obciam venovali 50 ihrísk v celkovej hodnote 4 350 000 eur. Projekt sa teší od začiatku veľkému záujmu. Za päť rokov ste vašim mestám v hlasovaní odovzdali celkovo 20 391 221 hlasov, len v poslednom ročníku neuveriteľných vyše 9 miliónov hlasov. Dobzučania priatelia!
V novembri 2020 sme založili Nadáciu Lidl Slovenská republika, v rámci ktorej chceme naďalej podporovať aktivity zamerané na všeobecne prospešné ciele, a robiť tak zo Slovenska lepšie miesto pre život pre nás všetkých.
Pre každého zamestnanca je nastavený vzdelávací program na mieru tak, aby vedel využiť získané vedomosti v praxi. Ponuka školení je široká. Vyberú si z nej zamestnanci na vedúcich aj nižších pozíciách. Ponúkame vzdelávací program pre manažérov predajní, learning by doing, jazykové kurzy, rotáciu pracovného miesta, verejnú knižnicu, small talk či kvalifikačné programy podľa individuálnych potrieb. Novinkami sú Konferencia Lidl Fórum, Rezortné workshopy, Manažérska akadémia či Trendy skills workshopy na témy agilita, integrita a diverzita, ktorými firma reaguje na meniace sa prostredie.
Všetko, čo robíme, robíme s ľuďmi a pre ľudí. V centre nášho záujmu stojí vždy zákazník, ktorému sa snažíme v maximálnej možnej miere vyhovieť a podľa jeho spätnej väzby skvalitňovať našu ponuku i služby. Zároveň si uvedomujeme, že našim najväčším bohatstvom sú naši zamestnanci. Bez nich by sme nedokázali obslúžiť milióny zákazníkov a zabezpečiť ponuku čerstvého, kvalitného a cenovo výhodného tovaru. Toto je hlavná myšlienka našej najnovšej kampane. Kladieme dôraz na orientáciu na zákazníka, úctu k našim zamestnancom a na čerstvosť nami ponúkaného tovaru.
Mladým ľuďom ponúkame viacero príležitostí, ako môžu u nás odštartovať svoju kariéru. Máme mnohé pozície pre čerstvých absolventov, no nekončíme iba pri nich. Na úrovni stredoškolského vzdelávania spolupracujeme s viacerými strednými školami v rámci systému duálneho vzdelávania. Vysokoškoláci od 2. ročníka sa môžu zapojiť do Retail Academy a spolu s absolventmi takisto využiť program „Stážista“ a „Trainee“.
Na jar 2021 sme sa rozhodli pre veľký krok vpred. Celá spoločnosť sme sa vydali na cestu, počas ktorej upgradeujeme našu Firemnú kultúru. V rámci nej sme si zadefinovali 5 kulturánych priorít:zodpovednosť za výsledky, férovosť a rešpekt, zamestnanci,vVýnimočnosť a originalita a radosť.
Ručíme za kvalitu predávaných textílií, odevov a obuvi. V decembri 2014 sa Lidl stal prvým maloobchodom s potravinami, ktorý sa pripojil ku Detox kampani pod záštitou Greenpeace. Cieľom je úplne vylúčiť 11 chemických skupín definovaných ako zakázané pri výrobe vlastných značiek textílií a obuvi, a to do roku 2020. Naše športové a funkčné oblečenie je označené ako BIONIC FINISH ECO – nepremokavý PFC materiál nahradili ekologické alternatívy, ktoré sú biologicky rozložiteľné a pri ich výrobe nevznikajú škodlivé vedľajšie produkty.
Od roku 2016 sme vybudovali množstvo predajní vybavených pokročilými technológiami po celom Slovensku. Sú postavené podľa najmodernejšieho konceptu a poskytujú nabíjanie pre e-bicykle a e-automobily. Dbajú na maximálne šetrenie zdrojov a zodpovedné narábanie s nebezpečným odpadom.
Výrazne znižujeme aj energetické zaťaženie. Všetky naše predajne, logistické centrá a administratívna budova v Bratislave sú certifikované systémom energetického manažmentu ISO50001.
Predajne aj logistické centrá staviame z tepelnoizolačných materiálov, okenné systémy zabezpečujeme proti úniku tepla a spotrebu elektrickej energie znižujeme reguláciou osvetlenia a používaním úsporných LED technológií. Využívame tiež chladiace a mraziace zariadenia so spätným získavaním tepla.
Šesť ročníkov Dobrých rozprávok prinieslo desiatky životzachraňujúcich prístrojov do slovenských nemocníc. V roku 2015 sme vďaka našim zákazníkom venovali 14 nemocniciam v 10 slovenských mestách 34 život zachraňujúcich inkubátorov. O rok neskôr sme sa rozhodli ísť ešte ďalej a všetkým slovenským pôrodniciam umožňujúcim bezplatný pôrod sme odovzdali zostavu život zachraňujúcich prístrojov. V roku 2017 naši zákazníci opäť ukázali, že majú srdce na správnom mieste a s ich podporou sme darovali set život zachraňujúcich prístrojov všetkým 53 novorodeneckým oddeleniam, ktoré na Slovensku poskytujú bezplatný pôrod. V tomto trende sme pokračovali aj v rokoch 2018 a 2019. V roku 2020 získali všetky slovenské neonatologické pracovíská prvotriedne inkubátory vybavené protivírusovým filtrom, ktorý chráni tých najzraniteľnejších aj pred ochorením COVID-19. Od začiatku projektu získali slovenské nemocnice život zachraňujúce prístroje pre novorodencov v celkovej hodnote takmer 5 500 000 eur.
Potvrdené: ženy sú lepšie líderky! Lidl vie, prečo sa firmám oplatí mať ženy v manažérskych funkciách.
Sú iniciatívne, flexibilné, zamerané na cieľ, pracujú na sebarozvoji, vynikajú v čestnosti. Ak vo firme poskytnete ženám flexibilné podmienky na prácu, odmenia sa vám v podobe spokojného tímu a dobrých výsledkov.
Podľa informácií Európskej komisie sa v Európe ročne vyhodí okolo 88 miliónov ton potravín, čo je strata v hodnote približne 143 miliárd eur. Priemerný Slovák ročne vyhodí až 111 kg jedla a každý piaty priznáva, že v domácnosti plytvá potravinami. Preto sa snažíme objednávať len toľko potravín, koľko predávame, a zabezpečiť tak minimálny prebytok potravín vo svojej každodennej prevádzke.
Vo všetkých našich predajniach platí politika dôsledného triedenia odpadu. V logistických centrách triedime takmer všetky prepravné obalové materiály z predajní – papier, kartón, fóliu, sklo, plast aj drevo. K recyklácii vedieme aj svojich zákazníkov. V obchodnom roku 2021 sme takto zrecyklovali 2 856 ton dreva, 25 204 ton papiera, 1 151 ton plastu, 8 ton akumulátorov, 137 ton kovošrotu, 88 ton skla a 28 ton textílií.
Kamióny z našich logistických centier odchádzajú vždy plne naložené, pričom cestou vyložia tovar vo viacerých predajniach. Využívame aj tzv. „výťaže“, keď kamión odvezie tovar aj pri spiatočnej ceste. Tým všetkým prispievame k čistejšiemu ovzdušiu. Vo februári 2016 sme otvorili tretie logistické centrum v Seredi, ktoré je jedným z najekologickejších logistických centier v Európe. Navyše, začiatkom obchodného roka 2019 začali do nášho vozového parku pribúdať ekologické kamióny s kombinovaným pohonom CNG/LNG.
Sme si vedomí, ako veľmi je dôležitá biodiverzita a keďže ju ako poskytovateľ potravín ovplyvňujeme, k jej zachovaniu sa staviame čo najzodpovednejšie.
Ako spoločnosť pôsobiaca na medzinárodnom trhu úzko spolupracujeme s dodávateľmi z celého sveta. Pri našich činnostiach dôsledne sledujeme dodržiavanie požiadavky transparentnosti v našich dodávateľských vzťahoch. Z tohto dôvodu v tejto sekcii nájdete náš Etický kódex pre obchodných partnerov a rozsiahle informácie o našich dodávateľoch v nepotravinovom sortimente.
Svojimi aktivitami dokážeme osloviť veľkú časť Slovenska. Náročnú situáciu, ktorej aktuálne čelí naša krajina zvládneme iba ak si budeme navzájom pomáhať. V týchto dňoch je najdôležitejšia zodpovednosť každého z nás a vôľa pomôcť. My si plne uvedomujeme našu úlohu v zásobovaní zákazníkov potravinami a robíme skutočne všetko, aby sme tu boli pre vás. Nie je to ľahké a darí sa nám to len vďaka našim zamestnancom, ktorí sú našimi hrdinami. Buďme preto k sebe ohľaduplní! Túto situáciu zvládneme iba spoločne.
Otvorená a obojstranná komunikácia je základom budovania dlhodobého a intenzívneho vzťahu. Preto sa vždy snažíme čo najrýchlejšie reagovať na každý jeden zákaznícky podnet, ktorý nám je adresovaný. Sme aj aktívni na sociálnych sieťach. Vďaka originálnemu obsahu a reálnej spätnej väzbe patríme na Slovensku ku korporátnym lídrom v online prostredí, za čo máme už desiatky ocenení v súťaži Hermes Komunikátor roka.
Tu sa zoznam našich aktivít ešte nekončí. Myslíme na bezlepkáčov, bezlaktózových i vegánov. Od roku 2016 pribudli do nášho stáleho sortimentu špeciálne produkty práve pre nich. Potrpíme si aj na čerstvosť, všetky naše predajne zásobujeme minimálne 1-krát denne hneď ráno.
Už od roku 2012 nájdete v našom sortimente BIO produkty, ktoré sú bez chemických postrekov, priemyselných hnojív, rastových stimulátorov, konzervačných látok a genetickej modifikácie. Podporujeme etický obchod a šetrné poľnohospodárske postupy s cieľom minimalizovať škodlivé účinky na životné prostredie a človeka. Takisto spolupracujeme s medzinárodne uznávanými organizáciami.
Lidl bol exkluzívnym partnerom Roka prevencie 2019, ktorý vyhlásilo Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky. Do predaja sme v rámci tohto partnertstva uviedli produkt v špeciálnom obale - hráškovú polievku, ktorá môže prispieť k záchrane života. Pomohli sme tak šíriť osvetu o dôležitosti preventívnych vyšetrení rakoviny prsníka. Navyše, za každú predanú polievku sme venovali 5 centov na liečbu rakoviny prsníka. Z vyzbieranej sumy, ktorú sme ešte zvýšili, sme nakúpili infúzne pumpy pre Východoslovenský onkologický ústav v hodnote 6 000 eur.
Slovenskô je naša najmladšia privátna značka. Zákazník si vďaka nej môže byť istý, že všetky produkty pod jej logom pochádzajú priamo od slovenských dodávateľov.
Aby sme podporili ťažko skúšaný cestovný ruch a ukázali krásy Slovenska, za každých 20 € hodnoty tovaru dostane každý zákazník balíček nálepiek „Slovenskô ako maľované“. Nálepky môžu rodičia s deťmi nalepiť do dobrodružnej nálepkovej knihy zameranej na naše regióny.
A keďže vždy chceme dať viac, inak tomu nie je ani pri akcii „Slovenskô ako maľované”. Súčasťou akcie je súťaž pre všetky slovenské stredné a základné školy. V nej môžu vyhrať vzdelávacie pomôcky a IT vybavenie v hodnote 180 000 EUR.
Každý potrebuje občas pomoc, dokonca aj tí, ktorých profesiou je pomáhať. Rozhodli sme sa preto pomôcť Slovenskému Červenému krížu. Prvým krokom bol príspevok 100 000 EUR. Následne sme sa do pomoci rozhodli zapojiť aj zákazníkov.
Stačilo, aby si pri pokladnici zakúpili špeciálnu nálepku v hodnote 50 centov, pričom podporu poputovalo 100% výnosu z predaja nálepiek. Spoločne tak máme za cieľ zakúpiť pre Slovenský Červený kríž špeciálne autá do krízových situácii.
Na našu dlhodobú spoluprácu pre Slovenský červený kríž sme veľmi hrdí a teší nás, že vďaka tomuto projektu môže naozaj každý ukázať, že má Srdce na dlani.
V sekii Na stiahnutie je dostupná predbežná správa o výnose zbierky.
Milé deti, milí rodičia, milí učitelia. Poznáte našu Expedíciu Medíkovo? Možno práve niektorí z vás boli víťazmi v dvoch ročníkoch a išli so svojou triedou do včelieho kráľovstva, kde sa dozvedeli všetko o mede, včelej kráľovnej a ďalších sladkých tajomstvách. Užitočný hmyz, a najmä včely ako významné opeľovače, sú veľmi dôležitou súčasťou zdravej prírody. My v Lidli chceme každý jeden deň ponúkať zákazníkom široký výber čerstvých potravín vysokej kvality. To dokážeme iba vďaka usilovnej práci včiel a iného opeľujúceho hmyzu, pretože práve od nich závisí množstvo a kvalita mnohých potravín, ktoré ponúkame. O včelách a inom hmyze môžeme teda hovoriť ako o dôležitých členoch nášho Lidl tímu.
Označenie Nutri-Score postupne zavádzame na produkty našich privátnych značiek. Je to dobrovoľný systém pre rozšírené nutričné označovanie potravín, pohybuje sa od zeleného A po červené E. Chceme tak umožniť našim zákazníkom robiť vedomé nákupné rozhodnutia.
Zaujímajú vás aktivity Nadácie Lidl? Výborne!
Prečítajte si viac o našej filozofií, cieľoch a oblastiach podpory.