Prehľad aktivít

Aktivity do ktorých sa môžete zapojiť
Prejsť na všetky aktivity

Zobrazenie:

Milé deti, milí rodičia, milí učitelia. Poznáte našu Expedíciu Medíkovo? Možno práve niektorí z vás boli víťazmi v posledných ročníkoch a išli so svojou triedou do včelieho kráľovstva, kde sa dozvedeli všetko o mede, včelej kráľovnej a ďalších sladkých tajomstvách. Koncoročný výlet majú za sebou aj víťazné triedy 3. ročníka súťaže a veríme, že aj tentokrát bola návšteva včelieho kRaja pre všetkých veľkým zážitkom. Užitočný hmyz, a najmä včely ako významné opeľovače, sú veľmi dôležitou súčasťou zdravej prírody. My v Lidli chceme každý jeden deň ponúkať zákazníkom široký výber čerstvých potravín vysokej kvality. To dokážeme iba vďaka usilovnej práci včiel a iného opeľujúceho hmyzu, pretože práve od nich závisí množstvo a kvalita mnohých potravín, ktoré ponúkame. O včelách a inom hmyze môžeme teda hovoriť ako o dôležitých členoch nášho Lidl tímu.

 

 

Milé deti, milí rodičia, milí učitelia. Posádka Expedície Medíkovo sa šťastne vrátila domov! Ďakujeme všetkým, ktorí sa zapojili do súťaže a tešíme...

V rámci projektu Podeľ sa a pomôž sa chceme podieľať na riešení chudoby, sociálneho vylúčenia a s nimi spojenej potravinovej deprivácie. 

Potravinová pomoc pre ľudí ohrozených chudobou, či sociálnym vylúčením, realizovaná formou zbierky trvanlivých potravín priamo v predajniach Lidl.

Zálohovaním môžete pomôcť slovenskej prírode hneď dvakrát. Povieme vám ako! 

Začiatok nového kalendárneho roka je  pre Slovensko dôležitým krokom k zelenšej budúcnosti, ktorej súčasťou budeme my všetci a rovnako tak aj nasledujúce generácie. Prvého januára sa totiž oficiálne začalo zálohovanie PET fliaš a plechoviek, ktoré budete môcť pohodlne vrátiť v každej predajni Lidl a iba v Lidli máte možnosť venovať svoju zálohu iniciatíve Upracme Slovensko a pomôcť tak upratať slovenskú prírodu.

Len v Lidli majú zákazníci možnosť svoju zálohu za PET fľaše a plechovky venovať iniciatíve, ktorá zbiera odpad v slovenskej prírode.

Mikroténové vrecká sú najčastejšou zložkou odpadu, ktorý znečisťuje naše rieky a vodné nádrže. Teraz sa môžete pridať k našej snahe, aby nekončili v našich vodách. Stačí, ak zredukujete ich používanie pri nákupoch, veď príroda už dokonalý obal vytvorila. Ak však mikroténové vrecko skutočne potrebujete, v Lidli zaň môžete zaplatiť dobrovoľný poplatok 1 cent. My váš príspevok zdvojnásobíme a výslednú sumu venujeme na čistenie slovenských vôd. „Vďaka projektu Nenechajme to plávať a samozrejme vďaka obrovskej snahe dobrovoľníkov sme do roku 2023 vyzbierali 1666 ton odpadu z brehov vodných tokov a nádrží. Oceňujem každú aktivitu, ktorá pomáha našim riekam a životnému prostrediu. O to viac, keď sa tým zvýši environmentálne povedomie medzi obyvateľmi, “ povedal Jozef Krška, generálny riaditeľ SVP.

Dobrovoľný príspevok 1 cent za mikroténové vrecká zdvojnásobujeme a financujeme tak čistenie slovenských vodných tokov.

Občianske združenie ČERVENÝ NOS Clowndoctors  už dvadsať rokov prináša prostredníctvom klaunského umenia radosť a smiech tým, ktorí to potrebujú. Sedemdesiat profesionálnych zdravotných klaunov pravidelne navštevuje vyše päťdesiat nemocníc a úsmev vyčarúvajú aj na tvárach seniorov. Ich misiu šíriť radosť, smiech a nádej môžete teraz ľahko podporiť aj Vy spolu s Lidlom. Od 27. mája až do 9. júna si môžete v ktoromkoľvek Lidli zakúpiť základnú pracovnú pomôcku zdravotných klaunov – červený penový nos a nie len, že urobíte si tak radosť sebe, či svojmu blízkemu a no zároveň svojím 1 eurom prispejú aj k šíreniu radosti a smiechu na detských oddeleniach nemocníc po celom Slovensku.

Cieľ je jasný – získať prostriedky na organizáciu 365 klauniád. A čo to vlastne klauniáda je? Ide spravidla o klaunskú návštevu, ktorú realizuje od izby k izbe dvojica zdravotných klaunov na jednom alebo viacerých oddeleniach nemocnice alebo v seniorskom zariadení. 1 klauniáda trvá štandardne približne 2-3 hodiny. Pri špeciálnych programoch pod klauniádou rozumieme napr. 1 návštevu domácnosti s chorým dieťaťom, 1 dopoludnie venované odprevádzaniu detí na operácie, 1 deň nácviku s deťmi pri programe Cirkus Paciento a pod. Tristošesťdesiatpäť klauniád teda znamená stovky hodín radosti!

Hlavnou tvárou kampane „Hrdo nos nos“ je Miroslav Noga. Známy herec sa rozhodol, že chce, aby sa mu pre jeho nos smiali všetci, úúúplne všetci, a preto si ochotne nasadil červený penový nos. „Humor je vážna vec a u kolegov zdravotných klaunov to platí dvojnásobne, preto ich úprimne obdivujem. Zdravie sa nedá kúpiť, ale smiech dokáže zázraky, lieči a predlžuje život. Doprajme ho teda aj deťom na nemocničných lôžkach, ktoré čakajú na kúsok nádeje a radosti zo života,“ odkázal M. Noga. 

Nasaďme si červené nosy a poďme sa spolu smiať Lidl a zdravotní klauni z Červeného nosa chcú priniesť deťom a seniorom stovky hodín radosti.

Je pre nás radosť podporovať základné a spojené školy, ktoré sa nachádzajú v okolí našich novootvorených predajní. Týmto školám venujeme v prvý deň predaja 1 euro z každého nákupu nad 10 eur a za získanú sumu im zakúpime športové pomôcky podľa ich vlastného výberu. Od začiatku projektu sme podporili vyše 140 základných škôl sumou viac ako 432 000 eur.

V prvý deň každej novootvorenej prevádzky venujeme 1 euro za každý nákup v hodnote aspoň 10 eur, na podporu blízkych základných alebo spojených škôl.

Pomáhame aj tým najzraniteľnejším – deťom do 3 rokov. Za každé predané balenie plienok značky Lupilu venujeme 10 centov na pomoc rodinám s deťmi s vážnym zdravotným znevýhodnením. Týždenne podporíme 1 rodinu, pričom forma našej pomoci závisí od individuálnej potreby a situácie každého dieťaťa. Ak má vaše dieťa vážne zdravotné problémy a potrebujete pomoc, dajte nám o sebe vedieť. Vďaka projektu Od začiatku v dobrých rukách sme od marca 2018 podporili viac ako 170 detských príbehov.

Za každé predané balenie plienok značky Lupilu venujeme 10 centov na pomoc pre veľkých bojovníkov s neľahkým osudom. Takto pomáhame tým...

Slovenskô je naša najmladšia privátna značka. Zákazník si vďaka nej môže byť istý, že všetky produkty pod jej logom pochádzajú priamo od slovenských dodávateľov.

Aby sme podporili ťažko skúšaný cestovný ruch a ukázali krásy Slovenska, za každých 20 € hodnoty tovaru dostane každý zákazník balíček nálepiek „Slovenskô ako maľované“. Nálepky môžu rodičia s deťmi nalepiť do dobrodružnej nálepkovej knihy zameranej na naše regióny.

A keďže vždy chceme dať viac, inak tomu nie je ani pri akcii „Slovenskô ako maľované”. Súčasťou akcie je súťaž pre všetky slovenské stredné a základné školy. V nej môžu vyhrať vzdelávacie pomôcky a IT vybavenie v hodnote 180 000 EUR.

Za každých 20 € hodnoty tovaru dostane každý zákazník balíček nálepiek „Slovenskô ako maľované“. Nalepiť ich môže do dobrodružnej nálepkovej knihy o...

Každý potrebuje občas pomoc, dokonca aj tí, ktorých profesiou je pomáhať. Rozhodli sme sa preto pomôcť Slovenskému Červenému krížu. Prvým krokom bol príspevok 100 000 EUR. Následne sme sa do pomoci rozhodli zapojiť aj zákazníkov.

Stačilo, aby si pri pokladnici zakúpili špeciálnu nálepku v hodnote 50 centov, pričom podporu poputovalo 100% výnosu z predaja nálepiek. Spoločne tak máme za cieľ zakúpiť pre Slovenský Červený kríž špeciálne autá do krízových situácii.

Na našu dlhodobú spoluprácu pre Slovenský červený kríž sme veľmi hrdí a teší nás, že vďaka tomuto projektu môže naozaj každý ukázať, že má Srdce na dlani.

 

V sekii Na stiahnutie je dostupná predbežná správa o výnose zbierky.

Organizujeme verejnú zbierku pre Slovenský Červený kríž. Prispeli sme sumou 100 000 EUR, tu však naša pomoc nekončí.

Byť vnímavý sa oplatí: Tichá hodinka pre pokojnejší nákup

Pípanie pokladníc, hlasná hudba, desiatky rozhovorov a neustále hlásenia z reproduktorov. Pre väčšinu z nás bežná kulisa nákupu, pre ľudí s poruchou autistického spektra a mnohých ďalších však extrémne zmyslové preťaženie. Nákup, ktorý je pre jedných rutinou, sa pre celé rodiny stáva náročnou misiou plnou stresu. Práve preto máme u nás v Lidli vytvorený priestor pod názvom Tichá hodinka pre všetkých, ktorí ocenia menej rušivý nákup.

Predstavte si, že vstúpite do obchodu a namiesto víru zvukov vás privíta ticho. Presne to sa stane počas Tichej hodinky, ktorú môžu zákazníci využiť každý deň, vrátane víkendov, v čase od 13:00 do 14:00 vo všetkých predajniach Lidl. Nejde tak o jednorazovú iniciatívu, ale o trvalú zmenu pre všetkých, ktorí potrebujú pri nákupe menej podnetov a viac pokoja. Počas tejto hodiny funguje predajňa v stíšenom režime. Z reproduktorov neznie hudba ani reklamné oznámenia a stlmené sú aj zvukové hlásenia. V stíšenom režime fungujú taktiež pokladnice a vypnuté sú aj ďalšie prevádzkové zvuky.

„Uvedomujeme si, že naša zodpovednosť siaha ďaleko za ponuku kvalitných produktov za skvelú cenu. Je našou povinnosťou vnímať svet okolo nás a načúvať aj potrebám tých, ktorí sú často prehliadaní. Tichá hodinka nie je len o stíšení hudby, je najmä o empatii, pretože chceme, aby bežný nákup nepredstavoval prekážku. Naším cieľom je poskytnúť príjemnejšie podmienky pre ľudí s autizmom a všetkých, ktorí ocenia menej rušivý nákup. Pretože byť vnímavý sa oplatí,“ povedala Zuzana Sobotová, vedúca CSR oddelenia Lidl Slovenská republika.

Spojenie, ktoré prináša skutočnú zmenu

Partnerom nového projektu  je Spoločnosť na pomoc osobám s autizmom (SPOSA), ktorá sa venuje nielen podpore jednotlivcov a rodín, ale aj osvete, ktorá búra mýty a predsudky spojené s autizmom. „Misiou Spoločnosti na pomoc osobám s autizmom je posilniť sociálne, komunikačné a praktické zručnosti detí a mladých ľudí, podporiť ich zdravý životný štýl a samostatnosť, a zároveň vytvárať priestor pre rodiny a komunitu na spoločné aktivity,“ priblížil Ivan Štubňa, zakladateľ organizácie SPOSA. Odborný pohľad pri spustení projektu bol pre nás kľúčový. „Sme nesmierne hrdí, že tento projekt realizujeme s takým silným partnerom, akým je SPOSA, pretože ich expertíza nám dáva istotu, že naša pomoc je skutočne zmysluplná. Sme radi, že našu predchádzajúcu spoluprácu sme mohli rozšíriť aj v rámci tohto projektu,“ dodala Zuzana Sobotová.

 

Základné pravidlá správania sa,  ktoré môže využiť každý pri kontakte s človekom s autizmom.

 

Ako komunikovať s človekom  na autistickom spektre – 4 základné pravidlá:

Jasne – Pokojne – Citlivo – Ponúkni pomoc

Jasne

  • Používajte jednoduchý, zrozumiteľný jazyk.
  • Dávajte jednu inštrukciu naraz.
  • Vyhýbajte sa irónii, sarkazmu alebo príliš rýchlej reči.

Pokojne

  • Majte pokojný hlas a reč tela.
  • Vyhnite sa náhlym hlasným zvukom alebo náhleniu.
  • Ak človek pôsobí vystresovane, dajte mu priestor.

Citlivo

  • Buďte trpezliví, ak potrebujú viac času.
  • Rešpektujte osobný priestor; nedotýkajte sa, pokiaľ to nie je nutné.
  • Neberte si osobne neobvyklé správanie (napr. vyhýbanie sa očnému kontaktu, opakovanie slov).
  • Nikdy nereagujte nezdvorilo na nezvyčajné správanie.
  • Vyhnite sa dvíhaniu obočia, smiechu, "prevracaniu" očí či prejavom frustrácie.
  • Zachovajte si úctivý, profesionálny a podporný prístup.

Ponúkni pomoc

  • Ak vidíte, že váha alebo je neistý, ponúknite jednoduché usmernenie.
  • Formulujte otázky tak, aby boli jasné a s čo najjednoduchšou odpoveďou (napr. áno/nie).
  • Ukážte vizuálne, ak je to užitočné.

Lebo byť vnímavý sa oplatí.

Byť vnímavý sa oplatí. Vedeli ste, že vo všetkých Lidl predajniach myslíme aj na tých, ktorí preferujú pokojnejšie prostredie? Každý deň od 13:00...

Zaujímajú vás aktivity Nadácie Lidl? Výborne!

Prečítajte si viac o našej filozofií, cieľoch a oblastiach podpory.