Budúci vinári získali cennú podporu
Recept na propagáciu mladých slovenských vinárov je úspešne zvládnutý. V poradí už tretia akcia, v rámci ktorej zaradil Lidl do predaja vína od Strednej odbornej školy vinársko-ovocinárskej, dopadla mimoriadne dobre. Študenti jedinej slovenskej školy, ktorá vzdeláva budúcich vinárov, opäť získali hodnotnú podporu, tentoraz v hodnote 5 500 €.
"V mene celej našej školy ďakujem spoločnosti Lidl za veľkorysý finančný dar. Vážim si našu už niekoľkoročnú spoluprácu Musím povedať, že cítim ozajstné zadosťučinenie vidieť hrdosť v očiach našich študentov , keď mi vravia, na ktorej pobočke siete po celom Slovensku videli predávať naše školské vína,“ povedala Ing. Monika Kisová, riaditeľka spomenutej školy.
Časť získaných prostriedkov použije škola na organizáciu zahraničnej odbornej exkurzie. Budúci vinohradníci sa môžu inšpirovať a získať cenné poznatky priamo z praxe. Druhá časť bude slúžiť na vybudovanie študentskej oddychovej zóny vo vnútrobloku SOŠ v Modre. „Vznikne tak átrium, kde budú môcť vznikať nové nápady na ďalšie inovácie v našej škole,“ vysvetlila M. Kisová.
Lidl ponúkal od 31. augusta vo všetkých svojich 157 predajniach štyri biele vína z produkcie spomínanej SOŠ, jedinej svojho zamerania na Slovensku, a za každú predanú fľašu venoval škole 1 € na skvalitnenie vzdelávacieho procesu. Konkrétne to boli Rulandské šedé, Tramín červený, Chardonnay a Muškát Ottonel s jednotnou cenou 4,99 €. Za podporu v prvom roku projektu si škola zakúpila nerezový lis hydrolis, vďaka ktorému dokáže z rmutu získať viacej kvalitného muštu než predtým. O rok neskôr si vďaka prostriedkom od Lidla SOŠ zaobstarala barikové sudy, ktoré sú určené na výrobu červeného vína. Škola môže aj vďaka tejto podpore vyrábať červené víno z mladej slovenskej odrody Dunaj v lahodnej kvalite.
„Slovenské vína sa čoraz viac presadzujú aj v zahraničí. Sami to vidíme podľa toho aký záujem o ne majú naši kolegovia z Lidlov v iných krajinách. Veľmi radi ich úspechu dopomôžeme či už sprostredkovaním exportu, alebo podporou vzdelávania budúcich vinárov,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za rezort nákupu.
Lidl dlhodobo realizuje viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov. Všetky z nich pritom platia vo všetkých 157 predajniach Lidla na Slovensku, čím sa odlišujú od viacerých podobných iniciatív. Lidl má vo svojej ponuke obľúbené „domáce“ tematické týždne „Vyrobené na Slovensku“ a „Retro“, oslovuje slovenských dodávateľov výzvou „Dajte o sebe vedieť“ a organizuje pre nich tiež vzdelávacie podujatia. V roku 2021 uviedol Lidl na trh novú privátnu značku – Slovenskô, pod ktorou zákazníkom ponúka typicky slovenské výrobky od domácich dodávateľov. Svoju ponuku môžu reťazcu poslať prostredníctvom elektronického formulára: https://bit.ly/3weF9yP.
V predošlom obchodnom roku zvýšil diskont počet slovenských dodávateľov o štvrtinu a obrat s nimi narástol o viac ako 16%. Lidl aktuálne spolupracuje s 279 slovenskými dodávateľmi, ktorým za ich výrobky zaplatil v roku 2021 bezmála 450 miliónov eur v nákupných cenách. To znamená, že presne takúto sumu dostali dodávatelia od Lidlu na svoje účty. Firmy zo Slovenska zároveň zaviezli 36% zo všetkého potravinového tovaru pre Lidl Slovenská republika, čo predstavuje najväčší podiel závozu pre diskontný reťazec. Druhú priečku obsadili firmy z Českej republiky, tretí boli nemeckí dodávatelia.
O aktivitách Strednej odbornej školy vinársko-ovocinárskej v Modre sa dozviete viac na jej webovej stránke: www.vinarskaskola.sk.