Podnikanie, ktoré rozvíja Slovensko

Za 20 rokov sme na Slovensku preinvestovali viac ako 924 miliónov eur, z toho veľkú časť so slovenskými firmami. Podpora domácich producentov je pre náš reťazec kľúčová. V sortimente Lidla majú produkty slovenských dodávateľov suverénne najvyšší podiel. V predošlom obchodnom roku sme slovenským dodávateľom zaplatili za ich výrobky viac ako 600 miliónov eur. Z toho 510 miliónov eur predstavoval tovar pre Lidl Slovenská republika a 93,5 milióna eur bol export do zahraničných Lidlov. Potravinárom tak otvárame aj pomyselné dvere do sveta a na kvalitných slovenských produktoch si môžu pochutiť zákazníci z desiatok európskych krajín.
„Záleží nám na tom, aby sa Slovensku darilo, a prispievame k tomu ako stabilný zamestnávateľ, férový obchodný partner, dobrý sused a zodpovedný daňovník. Na Slovensku máme 167 predajní, stovky obchodných partnerov, viac ako 6 700 zamestnancov a milióny zákazníkov. Náš záväzok voči Slovensku vnímame ako dlhodobý,“ uviedol Ivan Udiljak, generálny riaditeľ Lidl Slovenská republika.
Verejnosť nás vníma predovšetkým ako diskontného predajcu potravín a spotrebného tovaru so silným dôrazom na privátne značky a čo najlepší pomer kvality a ceny. Rovnako tak sme ale dôležitou súčasťou slovenskej ekonomiky, pričom patríme medzi najväčších zamestnávateľov, investorov a daňovníkov na Slovensku. Verejnosť nás dlhodobo vníma ako slovenského lídra v spoločenskej zodpovednosti.
Prínos Lidla pre Slovensko dosahuje takmer 1,8 miliardy EUR ročne, čo predstavuje 1,5% celkového národného HDP. Za sumu peňazí, ktorú rok čo rok v Lidli prinesieme Slovensku, by bolo možné postaviť tri nové nemocnice, zakúpiť 1 390 nových CT prístrojov, prípadne postaviť 1 204 nových telocviční. Za túto sumu by sa mohlo zaobstarať 256 nových elektrických rýchlikových rušňov, 105 000 miest pre deti v liečebných sanatóriách a pokrylo by to zaplatenie nákladov na ročné vzdelávanie pre viac ako milión žiakov.
Patríme medzi najpoctivejších daňovníkov na Slovensku, za čo sme opakovane získali prestížne ocenenie Merkúr od Finančnej správy SR ako najlepší platiteľ dane registrovaný na Daňovom úrade Bratislava. Za 20 rokov sme na daniach zaplatili takmer tri miliardy eur. Platíme jednu z najvyšších daní z príjmu právnických osôb na Slovensku. Doteraz to bolo spolu viac ako 280 miliónov eur. Za obchodný rok 2023 išlo o 34,6 milióna eur, čo je viac ako 1 % z celkovo zaplatenej dane z príjmu právnických osôb na Slovensku. V predošlom roku sme v Lidli vytvorili hodnotu, ktorá za rok umožňuje podporiť vyše 42 000 pracovných miest. To predstavuje viac ako 1,6% z celkovej zamestnanosti na Slovensku.
Zodpovedný partner pre zamestnancov aj komunity
Na Slovensku máme aktuálne 167 predajní, tri logistické centrá a centrálu v Bratislave. Zamestnáva vyše 6 700 ľudí naprieč krajinou a dlhodobo patrí medzi najlepších zamestnávateľov. Motivačné finančné ohodnotenie, atraktívne benefity, rešpekt k diverzite či kariérny rast. To sú iba niektoré z charakteristík, vďaka ktorým sme najoceňovanejším zamestnávateľom na Slovensku. Opakovane sme získali medzinárodné tituly Top Employer Slovensko a Top Employer Europe a tiež sme viackrát zvíťazili v domácej ankete Ako najzamestnávateľ dbáme aj na rovnomerné odmeňovanie mužov a žien, čo potvrdzuje medzinárodná certifikácia Equal Salary. Za 20 rokov sme svojim zamestnancom zaplatili takmer 1,2 miliardy eur na mzdách a desiatky miliónov eur v benefitoch. Ponuku zamestnaneckých benefitov neustále prehodnocujeme a dlhodobo zlepšujeme finančné podmienky svojich zamestnancov. Za uplynulé tri roky sme do zvýšenia miezd a odmien investovali vyše 43 miliónov eur. Tento rok sme na zvyšovanie platov vyčlenili ďalších 10 miliónov eur. Lidl je stabilným zamestnávateľom, o čom hovorí fakt, že ročne vytvárame v priemere stovky nových pracovných miest.
Nie sme však len zodpovedným zamestnávateľom. Chceme byť dobrý susedom všade tam, kde pôsobíme. Počas nášho pôsobenia na Slovensku sme spolu so zákazníkmi podporili spoločensky zodpovedné projekty v hodnote 20 miliónov eur. Nadačný fond a Nadácia Lidl podporili od roku 2012 projekty zlepšujúce svet okolo nás vo výške 9,3 milióna eur, a to vďaka 2 % a finančným darom. Naše spoločensky zodpovedné aktivity intenzívne vníma aj verejnosť a dlhodobo nás označuje za najzodpovednejšiu firmu. Potvrdzuje to aj prieskum agentúry IPSOS.
Ďalšie zaujímavé informácie o spoločnosti Lidl Slovenská republika nájdete na stránkach www.lidl.sk, www.spolocenskazodpovednost.sk a na sociálnych sieťach.
Facebook: https://www.facebook.com/lidlslovensko
Instagram: https://instagram.com/lidlsk/
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC5oGq-pQRauK3TFdDa0ZPAQ
LinkedIn: https://sk.linkedin.com/company/lidl-slovenska-republika