Kvalitu privátnych značiek z Lidla potvrdili aj novinári
Kvalitné a cenovo výhodné výrobky predávané pod privátnymi značkami sú charakteristickým znakom ponuky spoločnosti Lidl. Počas septembrovej tlačovej konferencie venovanej desiatym narodeninám obľúbeného obchodného reťazca sa o tom presvedčilo aj štyridsať novinárov. V rámci programu sa totiž zapojili do slepých testov a svojimi hlasmi rozhodli o stopercentnom úspechu privátnych značiek Lidl.
Respondenti mali počas ochutnávky určiť, ktorá z dvoch vzoriek im chutí viac. Na výber pritom mali produkty podobných parametrov z ktorých vždy jeden bol výrobkom privátnej značky zo sortimentu Lidl a druhý značkovým slovenským produktom. Do testovania boli zaradené Apeninky Tastino (40g za 0,19€), Smotanový jahodový jogurt Milbona (150g/0,44€), Delikatesné viedenské párky Dulano (400g/2,69€), Lovecká saláma Pikok (500g/3,99€) a ich spomenuté ekvivalenty.
Výrobky zo sortimentu Lidl zvíťazili v pomere 4:0 s priemernou úspešnosťou 82% hlasov. Najvýraznejšie zástupcov mediálnej obce presvedčili viedenské párky Dulano (získali 91% hlasov) a jogurt Milbona (89%). Viac ako trom štvrtinám respondentov chutili v slepom teste apeninky Tastino a 71% novinárov uprednostnilo pred výrobkom známeho mäsokombinátu loveckú salámu Pikok.
„Privátne značky sú pre náš obchodný model kľúčové, tvoria viac ako 80 percent sortimentu. Naši zákazníci vedia, že privátne značky Lidl znamenajú výhodný pomer kvalita – cena,“ uviedol Tomáš Bezák, hovorca spoločnosti Lidl a dodal: “Pri týchto produktoch predávaných exkluzívne v našej obchodnej sieti dokážeme kontrolovať ich zloženie a kvalitu. Podieľame sa totiž na ich receptúrach a poznáme aj proces výroby.“ Lidl ročne realizuje približne 3500 laboratórnych testov a neohlásené audity u dodávateľov.
Z internetového prieskumu švajčiarskej spoločnosti ICERTIAS vyplynulo, že Lidl je najkvalitnejším medzinárodným maloobchodným reťazcom pôsobiacim na Slovensku. Lidl vďaka názoru väčšiny z 1200 respondentov získal päťhviezdičkovú medailu kvality QUDAL. Spomenutý prieskum skúma ponuku a spokojnosť s kvalitou služieb tak, ako ich vnímajú opýtaní.