Lidl testuje novú zelenú posilu vo firemnej flotile
Nový vylepšený model kamiónu Volvo FM Electric priniesol ďalšie slovenské prvenstvo obľúbenému diskontu – Lidl. Ako prvý reťazec totiž v reálnej prevádzke vyskúšal tento 100 % elektrický ťahač návesov. Je to model, ktorý zvládne prepraviť oveľa väčšie množstvo tovaru, ako jeho minuloročný predchodca – Volvo FE. Neuveriteľných 24 ton nákladu prepraví bez najmenších problémov. Navyše, tento e-kamión sa môže pochváliť aj ďalšími lichotivými číslami. Jeho reálny dojazd je 300 km, celková kapacita batérie 540 kWh a trvalý výkon až 490 kW. Je to skrátka flexibilný pomocník s minimálnou uhlíkovou stopou.
Jeho plusy a mínusy otestoval a zmapoval influencer a vodič z povolania Martin Malec známy ako Som šofér. „Na jeden z prvých elektrických ťahačov na Slovensku som bol skutočne zvedavý. Táto technológia totiž prináša rôzne benefity. Výhodou ekologickej distribúcie tovaru v mestách je samozrejme tichá prevádzka, redukcia emisií a najmä zlepšenie života obyvateľov. Medzi nami šoférmi je však ešte stále viacero táborov s rôznymi názormi na budúcnosť elektrifikácie nákladnej dopravy. Práve preto sú dôležité spoločnosti, ktorým ekológia nie je cudzia. Páči sa mi, že Lidl má dostatok odvahy podporovať myšlienku zelenej dopravy, a tak dáva svojim vodičom možnosť vyskúšať si tieto moderné stroje,“ uviedol profesionálny šofér Martin.
„Z vlastnej skúsenosti potvrdzujem, že 300 km dojazd môže byť pre vodiča obrovský strašiak. Ak sa však bude nové Volvo FM Electric používať podľa filozofie – počas dňa navážať na filiálky v meste a počas noci dobíjať, nevidím v tom problém. Práve naopak, oproti dieslovej verzii to má samé výhody,“ dodal Martin Malec.
Na premiéru nového modelu dohliadal aj vedúci úseku logistiky spoločnosti Lidl Peter Mego. Volvo FM Electric podľa neho rozhodne pomôže firme v napĺňaní dlhodobých cieľov v tejto oblasti. Do roka 2030 chce totiž Lidl zabezpečiť, aby 75 % ich vozového parku malo alternatívny pohon, a tak dosiahnuť 30 % neutralitu v doprave. Čo teda inými slovami znamená, že 30 % flotily by malo mať pohon na elektrinu, vodík alebo bioplyn.
„Lidl na Slovensku dosiahol veľa prvenstiev. Samozrejme, jedno z najdôležitejších je, že sme sa stali jednotkou na trhu. To všetko vďaka našim zákazníkom, zamestnancom aj partnerom. Každý líder však musí udávať smer a nebáť sa ísť aj tŕnistou cestou. Preto som hrdý, že sme sa ako spoločnosť vybrali cestou znižovania emisií a nasadzovania alternatívnych pohonov v kamiónovej preprave. Spoločne so svojimi prepravnými partnermi sme našli konsenzus. Naše ciele sú odvážne a ambiciózne, ale vieme, že pre našu planétu nevyhnutné. Postupne chceme nasadzovať aj ďalšiu techniku s nulovými emisiami, aby sme sa postupne približovali k absolútne bezemisnej logistike,“ uviedol vedúci úseku logistiky Peter Mego.