Šetrenie zdrojov

Tradičná slovenská potravina v Lidli odteraz úplne bez éčok!

28. september 2018
Rožok je najpredávanejšou slovenskou potravinou, Lidl ho ako prvý obchodný reťazec ponúka úplne bez ´éčok´ a dokonca bez zmeny ceny

Rôzne prídavné látky sa v posledných desaťročiach natoľko stali súčasťou potravinárstva, že ich prítomnosť v zložení výrobkov sa všeobecne považuje za úplne prirodzenú. Vedeli ste ale, že aj taký bežný pekárenský výrobok ako rožok obsahuje viacero emulgátorov a iných pridaných látok, ľudovo nazývaných „éčka“? Lidl však v spolupráci so svojimi dodávateľmi dokázal, že sa to dá aj inak a od augusta ako prvý obchodný reťazec na Slovensku ponúka zákazníkom „bezéčkové rožky“. Túto skutočnosť potvrdili aj analýzy nezávislého akreditovaného laboratória.

Diskont oslovil s myšlienkou návratu k tradičnému spôsobu výroby najpredávanejšej potraviny na Slovensku všetkých svojich pekárenských dodávateľov. Vďaka pozitívnej odozve štyroch z nich – MPC Cessi, Senické a skalické pekárne, Turpek, Nela – sa „bezéčkový rožok“ nachádza na pultoch 72 z celkovo 132 predajní Lidl na Slovensku. „V Lidli o spoločenskej zodpovednosti nielen hovoríme, ale podnikáme aj konkrétne kroky. Platí to pre všetky oblasti našej činnosti a prirodzene preto aj pre sortiment. Snažíme sa ponúknuť zákazníkom produkty, ktoré sú zdravšie, vyrobené z najlepších surovín a s ohľadom na trvalú udržateľnosť. Tešíme sa, že vďaka niekoľkomesačnej práci môžeme ako vôbec prvý obchodný reťazec na Slovensku ponúknuť zákazníkom rožok bez ´éčok´,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť nákupu. Lidl teda zákazníkom ponúka kvalitnejší výrobok, navyše bez zmeny ceny!

A čo na to samotní dodávatelia?

Kornélia Dimičová (konateľka pekárne Nela):

„Rožky bez emulgátorov, prezývaných ako ´éčka´, sú vyrobené z kvalitných a poctivých prírodných surovín. Svojou jedinečnou vôňou a chuťou vyvolávajú spomienky na staré dobré časy pečenia,“ uviedla Kornélia Dimičová, majiteľka pekárne Nela, a doplnila: „Veľmi sa tešíme, že v spolupráci so spoločnosťou Lidl sa podarilo uviesť na trh tento výnimočný výrobok. Pri výrobe ´bezéčkových´ rožkov sme sa vrátili k tradíciám receptov našich starých mám.“

Eva Volčková (generálna riaditeľka MPC CESSI):

„S cieľom zvýrazniť chuť, arómu, farbu, ale najmä aby sa predĺžila trvanlivosť, začali mnohí výrobcovia potravín v posledných dvoch desaťročiach pridávať do produktov rôzne prídavné látky, ktorým sa ľudovo hovorí ´éčka´. Tomuto trendu sa nevyhla ani výroba pekárskych výrobkov,“ vysvetlila Eva Volčková, generálna riaditeľka MPC CESSI. „Prijali sme výzvu spoločnosti Lidl a spoločne zákazníkom prinášame tradičný päťdesiatgramový rožok, v ktorom sa nenachádzajú žiadne ´éčka´. Pri tomto výrobku sme zužitkovali naše dlhoročné skúsenosti, vrátili sme sa k tradičnej receptúre a k pôvodným surovinám,“ uzavrela E. Volčková.  

Tatiana Lopúchová (riaditeľka Senických a skalických pekární):

„Vzhľadom k tomu, že my ako pekári by sme sa radi vrátili k pôvodnej tradícii a tradičnej receptúre spred dvadsiatich rokov, oslovenie spoločnosťou Lidl na výrobu rožku s vylepšeným zložením bez e-prípravkov sme privítali. Výsledkom je rožok na báze prírodných surovín. Lidl týmto krokom ako prvý na trhu ponúka zákazníkom vyššiu kvalitu nášho tradičného slovenského a na objem najpredávanejšieho pekárenského výrobku.“

Zoznam Lidl predajní, v ktorých nájdete rožok bez éčok je dostupný na tomto odkaze:

https://bit.ly/2OMTdID

Lidl má v rámci stratégie trvalej udržateľnosti nastavených viacero cieľov súvisiacich so svojim sortimentom. Reťazec rozširuje ponuku čokolád, cukroviniek, káv, rýb a morských živočíchov z certifikovaných zdrojov. V roku 2025 nebude Lidl predávať vajcia z klietkových chovov, uvedené platí aj pre výrobky vlastných značiek diskontu obsahujúce vajcia. V spomenutom období zníži Lidl podiel pridaného cukru a soli vo výrobkoch svojich „privátiek“ o 20%.  Lidl zároveň významne obmedzuje plasty vo svojich predajniach keď aktuálne už len dopredáva najtenšie igelitové tašky a plastové výrobky určené na jedno použitie. Ročná úspora plastov v tomto prípade predstavuje 160 ton.

 

Vždy aktuálne a zaujímavé informácie o spoločnosti Lidl Slovenská republika nájdete na www.lidl.sk a na sociálnych sieťach.

Facebook: https://www.facebook.com/lidlslovensko

Instagram: https://instagram.com/lidlsk/

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC5oGq-pQRauK3TFdDa0ZPAQ

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/lidl-slovenská-republika-v-o-s-

Zaujímajú vás aktivity Nadácie Lidl? Výborne!

Prečítajte si viac o našej filozofií, cieľoch a oblastiach podpory.