Vedenie dialógu

Nasaďme si červené nosy a poďme sa spolu smiať

22. máj 2024
Lidl a zdravotní klauni z Červeného nosa chcú priniesť deťom a seniorom stovky hodín radosti.

Charlie Chaplin povedal, že deň bez smiechu je stratený. Hovorí sa tiež, že smiech lieči. Preto nesmú radosť a smiech byť výsadou mladých a zdravých, nárok na dobrú náladu má predsa každý. Takto by sa dala popísať základná myšlienka profesionálnych zdravotných klaunov z občianskeho združenia ČERVENÝ NOS Clowndoctors. Jeho poslaním je už dvadsať rokov prinášať prostredníctvom klaunského umenia radosť a smiech tým, ktorí to potrebujú. Sedemdesiat profesionálnych zdravotných klaunov pravidelne navštevuje vyše päťdesiat nemocníc a úsmev vyčarúvajú aj na tvárach seniorov.

Úsmev je superschopnosť, ktorou disponujeme úplne všetci. Ide o jednu z najjednoduchších činností ľudského tela, stačí naň totiž súhra 17 svalov, kým na zamračenie sa treba takmer trojnásobok. A ak by sa človek obával svalovice na tvári, usmievať sa dá aj očami. Úsmev pritom topí ľady, otvára srdcia a zaháňa strach. Kvalitne rozdávať radosť to však nie je len tak! Našťastie na to máme naslovovzatých odborníkov s najvyššou možnou kvalitou. Napr. doktor Trubka, sestrička Lulu Pištíková, doktor Hugo Huspenina, vrchná sestra Lila a mnohé i mnohí ďalší z klaunského tímu Červeného nosa. Ich misiu šíriť radosť, smiech a nádej mohli podporiť aj naši zákazníci. Od 27. mája až do 23. júna mohli v ktoromkoľvek Lidli zakúpiť základnú pracovnú pomôcku zdravotných klaunov – červený penový nos.

„Sme šťastní, že Slovensko zaplavili červené nosy a radosť. Veď až 70 000 zákazníkov predajní Lidl hrdo nosí nos. Práve vďaka nim môžu naši profesionálni zdravotní klauni navštíviť 365-krát detské oddelenia nemocníc či seniorské zariadenia, rozosmiať tisíce chorých detí a seniorov po celom Slovensku a tak radosť zákazníkov Lidla ešte znásobiť. Ďakujeme Nadácii Lidl, spoločnosti Lidl, jej zákazníkom aj zamestnancom  za podporu našej smiechuplnej misie a skvelú spoluprácu počas kampane Hrdo nos nos!,“ poďakovala Katarína Kouřilová, riaditeľka pre darcovstvo a strategickú komunikáciu OZ ČERVENÝ NOS Clowndoctors.

Podporiť zdravotníckych klaunov môže verejnosť aj naďalej až dokonca roka 2024 zaslaním darcovskej SMS v hodnote 5 € vo formáte DMS NOS na číslo 877.

Hlavnou tvárou kampane „Hrdo nos nos“ je Miroslav Noga. Známy herec sa rozhodol, že chce, aby sa mu pre jeho nos smiali všetci, úúúplne všetci, a preto si ochotne nasadil červený penový nos. „Humor je vážna vec a u kolegov zdravotných klaunov to platí dvojnásobne, preto ich úprimne obdivujem. Zdravie sa nedá kúpiť, ale smiech dokáže zázraky, lieči a predlžuje život. Doprajme ho teda aj deťom na nemocničných lôžkach, ktoré čakajú na kúsok nádeje a radosti zo života,“ odkázal M. Noga. 

 

 

 

 

Získané peňažné prostriedky budú použité na realizáciu klauských návštev - klauniád na detských oddeleniach nemocník. A čo to vlastne klauniáda je? Ide spravidla o klaunskú návštevu, ktorú realizuje od izby k izbe dvojica zdravotných klaunov na jednom alebo viacerých oddeleniach nemocnice alebo v seniorskom zariadení. 1 klauniáda trvá štandardne približne 2-3 hodiny. Pri špeciálnych programoch pod klauniádou rozumieme napr. 1 návštevu domácnosti s chorým dieťaťom, 1 dopoludnie venované odprevádzaniu detí na operácie, 1 deň nácviku s deťmi pri programe Cirkus Paciento a pod. Tristošesťdesiatpäť klauniád teda znamená stovky hodín radosti!

„Radosť pre nás znamená naozaj veľa, pretože s úsmevom je život úplne iný a práca ide od ruky. O smiech a dobrú náladu sa chceme podeliť aj s našimi zákazníkmi a zákazníčkami, preto sa veľmi tešíme z tejto skvelej spolupráce. Prajeme si nech si čo najviac ľudí nasadí červené nosy, ktoré sú ešte silnejšie než čarodejnícke paličky – úspech je totiž garantovaný,“ uzavrel Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie Lidl Slovenská republika.

Zaujímajú vás aktivity Nadácie Lidl? Výborne!

Prečítajte si viac o našej filozofií, cieľoch a oblastiach podpory.