Vedenie dialógu

Rimavská Sobota už má svoju Lidl Čistinku

30. jún 2023
V prvej edícii projektu Lidla bolo odovzdaných takmer 1 300 000 hlasov.

Prvý mestský park ako jedna báseň – Lidl Čistinka – už slúži mladým i skôr narodeným, športovcom aj gurmánom. V sobotu 1. júla slávnostne prestrihli pásku, ako inak, v Rimavskej Sobote. Gemerčania získali Čistinku v internetovom hlasovaní vďaka viac ako 200 000 hlasom. Išlo o 16% zo všetkých hlasov a suverénne najviac spomedzi všetkých víťazov.

„Som nesmierne hrdý, že vďaka projektu Nadácie Lidl v spolupráci s Lidl Slovenská republika, vyrástla za pár mesiacov prvá Lidl Čistinka práve v našom krásnom meste Rimavská Sobota. Už toto leto si v novom mestskom parku môžu malí aj veľkí, mladí aj seniori z Rimavskej Soboty zašportovať, zrelaxovať alebo opekať dobroty a tráviť voľný čas novými aktivitami v rámci komunitného života. Ďakujem všetkým obyvateľom, že svojimi hlasmi v počte 204 026 získali realizáciu Čistinky v našom meste a prajem všetkým, aby ju navštevovali čo najviac,“ povedal Jozef Šimko, primátor mesta Rimavská Sobota.

Lidl Čistinka to je mestský park tvorený zo štyroch prepojených modulov. Tri z nich majú rozmer 12 x 12 m, štvrtým je multifunkčné športovisko s výmerou 15 x 15 m. Basketbal? Futbal? Volejbal? Stolný tenis? Žiaden problém, na Čistinke padnú mnohé športové rekordy. V ďalších troch častiach sa na ihrisku zabavia najmenší, pod prístreškom si jedlá pripravené na griloch vychutnajú mnohí fajnšmekri, workoutovú zónu využijú mladí i starší. Na Čistinkách sa nachádza aj množstvo lavičiek a zelene. Jednoducho, mestský park jedna báseň!

„Chceme robiť zo Slovenska lepšie miesto pre život a byť dobrým susedom všade tam, kde sa nachádzajú naše predajne. Záleží nám na tom, aby komunity držali spolu a aby ľudia mali kde aktívne a zmysluplne tráviť voľný čas. S týmto cieľom sme na Slovensku postavili päťdesiat detských ihrísk Žihadielok. A presne s týmto istým cieľom teraz staviame Čistinky, miesta, kde si každý nájde to svoje. Verím, že tieto mestské parky sa stanú miestami, kde sa budú stretávať mladí ľudia a dôchodcovia, športovci či psíčkari, tí, ktorí hľadajú relax a majstri grilovania,“ povedal pri otvorení prvej Čistinky Igor Dulina, vedúci predaja Lidl Slovenská republika. Rozloha Čistinky je viac ako dvojnásobná v porovnaní so Žihadielkom, hodnota jedného tohto mestského parku je 180 000 €. Každá Čistinka môže byť však iná, jedinečná – moduly je totiž možné variabilne usporiadať s ohľadom na pozemok a lokalitu.

V prvom ročníku sa do súťaže zapojilo celkovo 92 miest a mestských častí, v ktorých sa nachádza aspoň jedna predajňa Lidl. Výzva pre starších i mladších, športovcov i celé rodiny, psičkárov a kávičkárov letela skutočne naprieč celým Slovenskom. Na záver sa však mohli tešiť iba v piatich miestach, v tých ktoré triumfovali vo svojich kategóriách. Odovzdanie ďalších Lidl Čistiniek sa uskutoční v nasledujúcich týždňoch a mesiacoch. Okrem Rimavskej Soboty sa budú tešiť aj obyvatelia Modry, Štúrova, Dolného Kubína a Komárna.

Aj túto jeseň môžu o Lidl Čistinky zabojovať mestá, v ktorých sa nachádza aspoň jedna predajňa Lidla. Jedinou podmienkou je registrácia na webovej stránke cistinka.lidl.sk. Následne môžete každý deň poslať jeden hlas mestu, ktoré sa rozhodlo zapojiť do súťaže.

 

Výsledky hlasovania o Lidl Čistinky v roku 2022:

Kategória miest do 9 400 obyvateľov: Modra (142 982 hlasov)

Kategória miest od 9 401 do 15 500 obyvateľov: Štúrovo (67 259 hlasov)

Kategória miest od 15 501 do 21 500 obyvateľov: Dolný Kubín (37 957 hlasov)

Kategória miest od 21 501 do 32 000 obyvateľov: Rimavská Sobota (204 026 hlasov)

Kategória miest nad 32 001 obyvateľov: Komárno (62 354 hlasov)

 

Zaujímavosti z hlasovania o Lidl Čistinky v roku 2022:

Celkový počet odovzdaných hlasov: 1 295 923

Víťazné mestá získali takmer 40% zo všetkých hlasov: 514 578

Najviac hlasov za celú súťaž získala Rimavská Sobota: 204 026

Najviac hlasov za jeden deň (25.9.): 319 986

 

Ambasádorom projektu je známy slovenský spisovateľ Daniel Hevier. Jeho básne či rozprávky pre deti a texty slávnych slovenských piesní prepájajú generácie, rovnako ako Čistinky. „Zaujala ma aktivita spoločnosti Lidl, ktorá ponúka slovenskej verejnosti Čistinky - miesta, kde sa stretávajú ľudia, kde sa športuje, relaxuje, rozvíjajú sa vzťahy... Preto som rád prijal svoju účasť v tomto projekte a napísal niekoľko veršov do televíznych spotov. A keď pribudnú ďalšie mestá alebo obce, rád napíšem ďalšie básničky. Už teraz si robím na to "čistinku" na mojom spisovateľskom stole,“ povedal Daniel Hevier.

V meste Modra

po koľkýkrát

majú zas

čo oslavovať!

 

Čistinka

kompletne nová

poputuje

do Štúrova!

 

Dolný Kubín

splnil svoj cieľ,

s dlhým nosom

neodišiel!

 

Rimavská Sobota hlási,

od radosti

skáču masy!

 

Nebolo to

vôbec márne,

hlasovať za park

v Komárne!

 

Projekt je realizovaný Nadáciou Lidl v spolupráci s Lidl Slovenská republika, v.o.s.

Zaujímajú vás aktivity Nadácie Lidl? Výborne!

Prečítajte si viac o našej filozofií, cieľoch a oblastiach podpory.