Slovenskí dodávatelia vďaka Lidlu exportujú tovar v hodnote desiatok miliónov eur
V uplynulom obchodnom roku umiestnilo prostredníctvom Lidla viac ako štyridsať dodávateľov zo Slovenska na zahraničné trhy tovar v hodnote 37,5 milióna eur.
Lidl Slovenská republika pomáha domácim výrobcom rásť a exportovať tovar do zahraničia. V uplynulom obchodnom roku vyviezli prostredníctvom diskontného reťazca do európskych štátov tovar v celkovej hodnote viac ako 37,5 milióna eur.
Pod privátnymi značkami Lidl sa v období od marca 2016 do februára 2017 celkovo 43 slovenským dodávateľom podarilo umiestniť svoje výrobky na pultoch predajní v desiatich európskych krajinách. Slovenské firmy exportovali najviac do Česka, Maďarska, Litvy a Poľska, ich produkty sa však objavili napríklad aj v Nemecku, Chorvátsku či Slovinsku. Medzi najväčších vývozcov patria spoločnosti AGRO TAMI, Tatranská mliekareň, SHP Harmanec, Stepanow či Metsa Tissue.
„Dodávateľov do našej siete vyberáme na základe troch kritérií: kvalita, schopnosť dodávať nami požadované množstvá a cena. S mnohými pritom spolupracujeme dlhodobo. Teší nás, že čoraz viac slovenských výrobcov dokáže splniť naše požiadavky, ktoré sú prísne predovšetkým v oblasti kvality. Viac ako štyridsať z nich využilo možnosť predávať svoje výrobky v iných krajinách kde Lidl pôsobí. Ide predovšetkým o syry a iné mliečne výrobky, tofu, hygienické potreby a kozmetiku, alkoholické nápoje či mäsové výrobky,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákupu a marketingu. Prostredníctvom Lidla môžu napríklad maďarskí zákazníci spoznať bryndzu či tofu zo Slovenska, Bulhari môžu vychutnávať syr nivového typu a Česi pološtiepok či sumčeka afrického.
Zákazníci Lidl Slovenská republika sa v najbližších mesiacoch môžu tešiť na ešte viac slovenských výrobkov, a to tak v stálom sortimente ako aj v rámci akčných ponúk. V priebehu ostatných mesiacov pribudli v ponuke diskontného reťazca produkty od dodávateľov ako HO&PE, Mecom, Kozí vŕšok či Tatrakon. Počet slovenských dodávateľov v Lidli narástol oproti predošlému obdobiu o viac ako 13%. „Dodávatelia, ktorí s nami spolupracujú vedia, že záväzky si platíme vždy včas a nikdy nevyžadujeme žiadne poplatky za zalistovanie či umiestnenie tovarov v mieste predaja,“ uzavrel Martin Nagy.