Vedenie dialógu

Slovenskí potravinári zinkasovali v minulom roku viac ako 500 miliónov eur

21. február 2023
Lidl zintenzívňuje spoluprácu so slovenskými dodávateľmi

Každý potravinový reťazec sa chváli podporou slovenských dodávateľov. Používa pri tom rôzne argumenty, najčastejšie podiel vystavených domácich produktov v regáloch, percento slovenských výrobkov v letákoch či počet predaných kusov. Na konci dňa je však najdôležitejší jeden údaj – objem finančných prostriedkov, ktoré slovenskí potravinári dostanú od konkrétneho reťazca na svoje účty. Lidl v roku 2022 zaplatil domácim dodávateľom viac ako pol miliardy eur v nákupných cenách.

„Spoluprácu so spoločnosťou Lidl sme začali v roku 2018. Lidl je veľmi prísny obchodný partner čo sa týka kvality a logistiky. Na druhej strane je veľmi seriózny, konštruktívny a perspektívny obchodný partner. Určite by som rád spomenul aj výbornú platobnú disciplínu. Vo väčšine prípadov nám Lidl uhradí svoje záväzky skôr ako je lehota splatnosti,“ povedal Stanislav Kurčík, výkonný riaditeľ Pekárne Dráhovce.

„Teší nás, že objem spolupráce so slovenskými dodávateľmi každým rokom rastie, dokonca rýchlejšie než náš obrat. Potvrdzuje to, že Lidl je dôležitým, stabilným a dôveryhodným partnerom pre domácich potravinárov. Samozrejme, stále hľadáme a pozývame k spolupráci nových dodávateľov zo všetkých oblastí,“ uviedol konateľ Lidla zodpovedný za nákup, Martin Nagy. Lidl aktuálne spolupracuje s bezmála 300 slovenskými dodávateľmi.

V roku 2022 zaviezli slovenskí dodávatelia pre Lidl tovar v hodnote 435 miliónov eur, čo predstavuje medziročný nárast o 17%. Ďalších viac ako 83 miliónov eur predstavoval export slovenských dodávateľov na pulty zahraničných Lidlov. Slovenskí potravinári teda od Lidlu zinkasovali na svoje účty takmer 520 miliónov eur. Vďaka dlhodobej spolupráci s diskontom môžu dodávatelia lepšie plánovať aj svoje ďalšie investície. „V týchto dňoch sa nám podarila rekonštrukcia jednej haly. Mali by sme v nej vyrábať nové typy výrobkov a v budúcnosti tak môžeme ešte rozšíriť spoluprácu s Lidlom,“ komentoval S. Kurčík.

Podiel slovenských produktov na celkovom objeme dodaných potravín pre Lidl presiahol 36%. Ako druhá krajina v poradí sa z tohto pohľadu opäť umiestnila Česká republika s necelými 20%. Náskok slovenských dodávateľov sa medziročne zvýšil.

Možnosť vyvážať svoje produkty do zahraničia využilo v minulom roku 74 dodávateľov. Ich počet a tiež hodnota exportovaného tovaru narástla o viac ako 20%. Slovenské produkty sa objavili na pultoch 28 zahraničných Lidlov. Medzi najväčších exportérov patrili firmy Mecom, Metsa Tissue, Tatranská mliekareň, Alfa Bio, Mlyn Kolárovo či Pierre Baguette.

Zaujímajú vás aktivity Nadácie Lidl? Výborne!

Prečítajte si viac o našej filozofií, cieľoch a oblastiach podpory.