Zachovanie biodiverzity

Lidl les sa opäť rekordne rozrástol

6. máj 2014
Zamestnanci spoločnosti Lidl prekonali minuloročný vlastný slovenský rekord v kategórii „Najviac vysadených stromčekov za jeden deň“.

Od tohto roku porastie v Tatrách o 100 000 stromčekov viac, 6 000 z nich vysadili v utorok 6. mája zamestnanci spoločnosti Lidl. Dobrovoľníci tým vytvorili nový slovenský rekord v kategórii „Najviac vysadených stromčekov za jeden deň“. Držiteľom doterajšieho maxima bol taktiež spomenutý obchodný reťazec, ktorého zamestnanci v máji 2013 vysadili na kalamitnej ploche pod Svišťovkou 5 200 sadeníc.

Rekordná výsadba sa uskutočnila neďaleko obce Nižná Boca a v rámci iniciatívy Lidla na zalesňovaní kalamitného územia v Tatrách bola v poradí už tretia. Vďaka svojim zákazníkom vyčlenil Lidl od júla 2013 do marca 2014 prostriedky na výsadbu 94 292 stromčekov v Tatrách. Obchodný reťazec sa následne rozhodol zaokrúhliť počet sadeničiek určených na tohtoročnú výsadbu na 100 000. V súčte s predošlými dvoma ročníkmi pomoci slovenským horám to znamená, že počet stromčekov v Lidl lese sa zaokrúhli na 200 000.

„Našu pomoc chceme smerovať tam, kde je najpotrebnejšia. Preto sme sa po dvoch rokoch vysádzania stromčekov vo Vysokých Tatrách rozhodli pomôcť aj Nízkym Tatrám. Lidl les sa narodil pred dvoma rokmi a postupne sa rozrástol na 200 000 stromčekov a približne 100 hektárov. Veľmi nás teší, že vďaka podpore našich zákazníkov môžeme slovenským horám pomáhať stále výraznejšie,“ povedal Stanislav Čajka, generálny riaditeľ spoločnosti Lidl. „Vítame každú aktivitu, ktorej cieľom je pomôcť revitalizácii kalamitného územia. LESY Slovenskej republiky už od veternej kalamity z roku 2005 vysadili v Nízkych Tatrách milióny stromčekov, no každá pomoc urýchli revitalizáciu územia a na holinách tak rýchlejšie vyrastie nový les,“ uviedol Ctibor Határ, generálny riaditeľ Lesov Slovenskej republiky, š.p.

V rámci iniciatívy „Voda pre stromy“ venoval obchodný reťazec na kúpu a výsadbu mladých stromčekov jeden cent za každú predanú 1,5 l fľašu minerálnej vody Saguaro. V prepočte to znamená, že každý mesiac v priemere priniesol slovenským horám viac ako päť hektárov nového lesného porastu. Cieľom kampane je prispieť k zalesňovaniu oblastí, ktoré zasiahla v roku 2004 ničivá vetrová kalamita. Jej negatívne dôsledky následne ešte znásobila rozsiahla lykožrútová kalamita.

Zaujímajú vás aktivity Nadácie Lidl? Výborne!

Prečítajte si viac o našej filozofií, cieľoch a oblastiach podpory.