Dosiahnime spolu métu 500 000 stromčekov v Lidl lese!
Vďaka zákazníkom spoločnosti Lidl rastie v Tatrách už 315 000 mladých stromčekov. Slovenský prírodný poklad sa však ešte stále vyrovnáva s následkami ničivej veternej kalamity z roku 2004. Tatry potrebujú našu pomoc a preto kampaň „Voda pre stromy“ pokračuje. Od 1. júna venujeme z každej predanej 1,5l fľaše minerálnej vody Saguaro 1 cent na výsadbu mladých stromčekov v Nízkych Tatrách. Vydajme sa spolu na cestu k lepšiemu zajtrajšku a pomôžme Tatrám opäť sa zazelenať.
„Lidl les rastie na tatranských svahoch od roku 2012. Doteraz sme vďaka podpore našich zákazníkov vysadili 315 000 mladých stromčekov a pomohli zalesniť približne 120 hektárov kalamitnej plochy,“ povedal Stanislav Čajka, generálny riaditeľ spoločnosti Lidl Slovenská republika, a pokračoval: „Veríme, že v máji 2016 sa budeme tešiť z úspešne zasadeného stromčeka s poradovým číslom 500 000. Bude to naša piata výsadba v Tatrách a chceli by sme ju osláviť dosiahnutím polmiliónovej hranice.“ Odborným garantom projektu je štátny podnik LESY Slovenskej republiky. Podľa jeho generálneho riaditeľa Petra Moronga „Lidl les“ urýchli obnovu kalamitami postihnutých tatranských lesov. „Sme radi, že sa na Slovensku o environmentalistike, pomoci prírode a spolupráci s lesníckym sektorom píše a rozpráva, ale že sú firmy, ktoré tento cieľ aj skutočne napĺňajú,“ uviedol Morong.
V roku 2012 venoval Lidl tatranským lesom 25 000 sadeničiek. O rok neskôr to vďaka premiérovému ročníku kampane „Voda pre stromy“ bolo ďalších 75 000 stromčekov. V máji 2014 pribudlo v Tatrách 100 000 a počas tohtoročnej jarnej výsadby dokonca 115 000 sadeničiek. „Naši zákazníci radi pomáhajú dobrej veci, potvrdzuje sa to pri každom spoločensky zodpovednom projekte, ktorý realizujeme,“ uzavrel Stanislav Čajka.
Lidl však nezostáva iba pri darovaní, ale do obnovy tatranského lesa sa každoročne aktívne zapája. V stredu 13. mája 2015 vysadilo viac ako 60 jeho zamestnancov na území Lesnej správy Malužiná 6500 sadeničiek. Opäť sa im tak podarilo prekonať vlastný slovenský rekord v kategórii „Najviac vysadených stromčekov za jeden deň. K svojmu predošlému maximu pridali ďalších 500 stromčekov.
Cieľom kampane „Voda pre stromy“ je prispieť k zalesňovaniu oblastí, ktoré zasiahla v roku 2004 ničivá veterná kalamita. Jej negatívne dôsledky následne ešte znásobila rozsiahla kalamita podkôrneho hmyzu. Aktuálne informácie o projekte je možné nájsť na internetovej stránke www.lidl.sk či na oficiálnom facebookovom profile spoločnosti Lidl www.facebook.com/lidlslovensko.