Vedenie dialógu

Lidl prispieva k prevencii rakoviny prsníka

24. september 2019
Diskontný reťazec je exkluzívnym partnerom Roka prevencie 2019, ktorý vyhlásilo Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky

Spoločnosť Lidl Slovenská republika sa angažuje v mnohých spoločensky zodpovedných iniciatívach, najnovšie pomáha šíriť osvetu o dôležitosti preventívnych vyšetrení rakoviny prsníka. Diskontný reťazec je exkluzívnym partnerom Roka prevencie 2019, ktorý vyhlásilo Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky. V tejto súvislosti uviedol Lidl do predaja produkt v špeciálnom obale hráškovú polievku, ktorá môže prispieť k záchrane života. Za každú predanú polievku venuje Lidl 5 centov na liečbu rakoviny prsníka.

„V rámci aktuálne prebiehajúceho Roku prevencie sme na Slovensku v týchto dňoch odštartovali už druhý štátom garantovaný a organizovaný skríning. Po skríningu rakoviny hrubého čreva a konečníka rozbiehame skríning rakoviny prsníka. Odhalenie malého niekoľkomilimetrového ložiska v prsníku umožňuje práve mamografia, ktorá patrí medzi najúčinnejšie metódy odhalenia rakoviny prsníka v počiatočnom štádiu. Hrášok sme si zvolili ako symbol, ktorý má ukázať, že aj ložisko jeho veľkosti sa dá vyšetrením odhaliť a následne úspešne liečiť. Skríning rakoviny prsníka zabezpečí bezplatné vyšetrenie prsníkov každé dva roky pre ženy od 50-teho do 69-teho roku života,“ povedala ministerka zdravotníctva SR Andrea Kalavská.

Prevencia je často dôležitejšia než liečba. Zachytenie rakoviny prsníka vo včasnom štádiu totiž znamená až 90%-nú šancu na vyliečenie. Pri rakovine prsníka dokáže vyšetrenie prevereným mamografom zachytiť už 5-milimetrový dobre liečiteľný nález. Podľa údajov ministerstva má na Slovensku nárok na preventívne mamografické vyšetrenie viac ako 1,3 milióna žien. Pritom však až štyri z piatich žien túto možnosť nevyužívajú a stovky z nich preto zomierajú zbytočne.

 „V dnešnej uponáhľanej dobe často nie je jednoduché nájsť si dostatok času na starostlivosť o to najcennejšie čo máme, o vlastné zdravie. Sme hrdým exkluzívnym partnerom Roka prevencie a radi prispievame k šíreniu osvety v tomto smere, pretože  venovať čas samému sebe sa rozhodne oplatí,“ povedal Matúš Gála, generálny riaditeľ Lidl Slovenská republika, a dodal: „Rozhodli sme sa zaradiť do predaja hráškovú polievku v špeciálnom obale, ktorý sám o sebe informuje o dôležitosti preventívnych vyšetrení. Ušetrený čas vďaka jej nenáročnej príprave je možné investovať do mamografického vyšetrenia.“ Hrášková polievka bez glutamanu, je dostupná vo všetkých 137 predajniach Lidla na Slovensku.

Mamografia je jediná diagnostická metóda, ktorá vie zachytiť onkologické ochorenie prsníka aj vo veľmi včasnom štádiu. Vysoko citlivý prístroj dokáže odhaliť aj 5-milimetrové ložiská, ktoré sa nedajú nahmatať pri samovyšetrení a nemusia byť viditeľné ani pri sonografii. Spoľahlivosť vyšetrenia dosahuje až 95 % a každá žena po štyridsiatke ho môže absolvovať raz za dva roky bezplatne. Viac o prevencii rakoviny prsníka sa dozviete tu: https://rokprevencie.sk/vysetrenie/prevencia-rakoviny-prsnika

Lidl sa už od roku 2015 významne angažuje v podpore zdravotníctva. V roku 2015 sa podieľal na rekonštrukcii priestorov Kliniky detskej hematológie a onkológie LF UK a DFNsP Bratislava a banskobystrickej DFNsP venoval prístroj Cardiohelp, vďaka čomu vzniklo vôbec prvé centrum mimotelovej oxygenácie pre detských pacientov na Slovensku. Diskont zároveň každý rok daruje všetkým slovenským pôrodniciam umožňujúcim bezplatný pôrod život zachraňujúce prístroje pre novorodencov. Doteraz vďaka projektu „Dobré rozprávky“ podporil desiatky pracovísk stovkami prístrojov v hodnote 3,5 milióna eur. Ďalší ročník projektu sa uskutoční už v októbri. Lidl zároveň spustil v roku 2018 program „Od začiatku v dobrých rukách“, v rámci ktorého každý týždeň pomáha jednému vážne chorému dieťaťu vo veku 0 – 3 rokov zabezpečením rehabilitácií či iných potrebných pomôcok. 

Zaujímajú vás aktivity Nadácie Lidl? Výborne!

Prečítajte si viac o našej filozofií, cieľoch a oblastiach podpory.