Zázračný čas Vianoc môže zažiť naozaj každý
Napriek tomu, že čas Vianoc je typický štedrosťou a mnohé rodiny si práve v tomto období doprajú viac ako inokedy, stále sú medzi nami takí, ktorí si nemôžu dovoliť ani poriadne jedlo. Až 943-tisíc Slovákov a Sloveniek ohrozuje chudoba alebo sociálne vylúčenie a toto číslo sa neustále zvyšuje. Naša krajina je na tom najhoršie z celej Európy. Má najvyšší podiel ľudí, ktorí si nemôžu dovoliť plnohodnotné jedlo a sú na hranici príjmovej biedy. Avšak vďaka Lidlu môže týmto ľuďom pomôcť úplne každý.
„Snažíme sa, aby si sviatočné obdobie mohol užiť každý bez toho, aby to zasiahlo jeho rozpočet a povzbudzujeme ľudí, aby sa podelili o čaro Vianoc s ostatnými. Celoročne vytvárame platformu pre našich zákazníkov, aby mohli pomáhať iným. Táto myšlienka je viac než aktuálna aj v čase Vianoc, kedy môžeme jednoduchým spôsobom splniť želania tých, ktorí to potrebujú. Vďaka projektu Podeľ sa a pomôž spolu s našimi zákazníkmi prispievame k tomu, že zázračný čas Vianoc môže zažiť každý bez ohľadu na finančnú situáciu,“ povedal Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie Lidl Slovenská republika.
Vďaka projektu Podeľ sa a pomôž môžete podporiť tých, ktorí to naozaj potrebujú. Je to veľmi jednoduché. Stačí, ak odovzdáte časť nakúpených trvanlivých potravín alebo drogérie do špeciálne označeného koša umiestneného za pokladnicami v akejkoľvek Lidl predajni na Slovensku. Diskont darované potraviny pravidelne odovzdáva ľuďom ohrozeným chudobu priamo v danom regióne. Každá predajňa má určenú konkrétnu organizáciu, ktorú podporuje. Projekt prebieha trvalo už od roku 2020 a to vo všetkých Lidl predajniach po celej krajine. Ide o najväčšiu potravinovú zbierku na Slovensku, ktorá doteraz priniesla núdznym potraviny v hodnote viac ako 2 200 000 €.
„Vianoce sú časom, keď pociťujeme blízkosť k druhým a viac než kedykoľvek predtým sa zameriavame na pomoc tým, ktorí to potrebujú. Ľudia, ktorí trpia nedostatkom potrebujú však našu pomoc pravidelne. Podeľ sa a pomôž funguje už štyri roky, prebieha počas celého roka a zabezpečuje tak pravidelný prísun potravín pre desaťtisíce ľudí, ktorí trpia ich nedostatkom. Aj drobným a pravidelným darom do potravinového koša dokážeme zabezpečiť, že niekto prežije nielen pokojné sviatky, ale že nebude mať núdzu o potraviny aj počas roka. Ďakujeme našim zákazníkom, za ich dôveru a podporu, ktorá má obrovský význam,“ doplnila Zuzana Sobotová, senior konzultantka pre CSR projekty.
Dobročinnú myšlienku podporuje aj tohtoročná vianočná kampaň reťazca. Pod mottom „Zázračný čas Vianoc: Želania sa splnia“ vás zavedie do sveta plného nečakaných a dojímavých momentov. Hlavnou hrdinkou je malé dievčatko so svojím nezištným želaním, ktoré odštartuje ozajstný zázračný čas Vianoc. Kampaň vyzdvihuje tradičné hodnoty priateľstva, rodiny a spolupatričnosti vo vianočnom období a podčiarkuje dôraz Lidla na kvalitu a snahu dopriať výnimočné Vianoce každému. „V rámci tejto kampane majú naši zákazníci tento rok možnosť pomôcť iným a dopriať zázračný čas naozaj každému. Sme nesmierne radi, že našu celoročnú snahu v rámci zbierky Podeľ sa a pomôž môžeme ešte zintenzívniť práve v čase Vianoc aj takýmto spôsobom,“ dodal Tomáš Bezák.