Zachovanie biodiverzity
Podpora biodiverzity
Lidl vypracoval prvý štandard biodiverzity pre konvenčné pestovanie ovocia a zeleniny
Strata biologickej rôznorodosti predstavuje existenčné ohrozenie ekosystémov. Ako poskytovateľ potravín sme si vedomí svojej zodpovednosti za zachovanie ekologických systémov.
Strata biologickej rôznorodosti predstavuje existenčné ohrozenie ekosystémov. Ako poskytovateľ potravín si je Lidl vedomý svojej zodpovednosti za zachovanie ekologických systémov. Na pozadí toho rozvíja Lidl spoločne s medzinárodne uznávanými odborníkmi pre trvalo udržateľné potravinové systémy a agrárnymi expertmi prvý štandard zameraný na biodiverzitu pre konvenčné pestovanie ovocia a zeleniny v Európe. Tento štandard je rozvíjaný ako dodatočný modul k štandardu GLOBALG.A.P. pre kontrolovanú správu poľnohospodárskych podnikov (IFA) a je tak integrovaný do jestvujúceho certifikačného systému.
Dodatočný modul má byť v budúcnosti k dispozícii všetkým účastníkom na trhu - od výrobcu až po predajcu, aby ho mohli účinne používať na ochranu biologickej rôznorodosti.
K expertným tímom patria systémy Sustainable Food Systems GmbH (SFS) v úlohe vedúceho projektu, ako aj Global Nature Fund, Bioland, Bodensee-Stiftung, zástupcovia poľnohospodárskych výrobcov a vysoká škola v Nürtingen-Geislingen. Široká škála stakeholderov zohľadňuje rôzne perspektívy a sprievodné opatrenia a tým zabezpečuje vysokú akceptovateľnosť.
Výsledkom tohto procesu bude to, že v budúcnosti poľnohospodári na základe katalógu kritérií implementujú do svojej činnosti opatrenia, ktoré budú orientované na udržanie biodiverzity a tým aj na ochranu druhovej rôznorodosti. Dodatočný modul bude k dispozícii pravdepodobne koncom roka 2021.
Pomocou rozvíjania dodatočného modulu biodiverzity pre konvenčné pestovanie ovocia a zeleniny, prevádzkovaného GLOBALG.A.P., bude Lidl v rámci svojej stratégie udržateľného rozvoja aktívne prispievať k ochrane druhovej rôznorodosti. Projekt sa radí medzi už existujúce opatrenia na zachovanie biodiverzity. K nim patrí aj ponuka bio-potravín a vlastnej značky Lidl Bio Organic.
EKOhra, tá sa hrá
V roku 2014 vznikla Ekohra, do ktorej sa zapojilo 468 základných a stredných škôl: 147 000 žiakov zbieralo počas 4 týždňov plastové fľaše a odovzdávalo ich v našich predajniach. Celkovo odovzdali až 7 650 000 plastových fliaš. Trom najúspešnejším školám sme postavili multifunkčné športové ihriská v hodnote 80 000, 55 000 a 35 000 eur. Ďalšie štyri získali 10 000 eur na rekonštrukciu.
Súvisiace aktuality
Lidl, jeden z najväčších maloobchodných reťazcov, a WWF, jedna z najvýznamnejších nezávislých ochranárskych organizácií na svete, oznámili začiatok nového...
Sú nenápadné, no o to dôležitejšie. Bez nich by svet nebol taký pestrý a chutný. O kom je reč? O neúnavných opeľovačoch, často nedocenených včelách. V zhone...
Zaujímajú vás aktivity Nadácie Lidl? Výborne!
Prečítajte si viac o našej filozofií, cieľoch a oblastiach podpory.