Upracme si Slovensko
O plastovom ostrove v Tichom oceáne, ktorého rozloha je 32-krát väčšia než Slovensko a o klimatickej zmene počul zrejme každý. Oba tieto fenomény sú globálne a preto možno na prvý pohľad nám na Slovensku vzdialené, no nie je tomu tak. V skutočnosti je stav životného prostredia zodpovednosťou každého jedného z nás. Lidl si to uvedomuje a preto popri vlastných iniciatívach rozvíja spolupráce, ktorých cieľom je edukácia a čistejšia príroda. Lidl je od augusta 2021 hrdým generálnym partnerom organizácie Upracme Slovensko.
Iniciatíva Upracme Slovensko spája jednotlivcov, skupinky, menšie organizácie a firmy tak, aby vedeli vzájomne koordinovať sa, zdieľať know-how, materiálne vybavenie, mapovať nelegálne skládky a mať čo najväčší pozitívny dopad. Okrem Celosvetového čistiaceho dňa organizuje aj ďalšie upratovania, či menšie výzvy.
„Sme hrdým generálnym partnerom Upracme Slovensko. Veríme, že táto spolupráca má veľký zmysel a spoločne sa nám podarí osloviť mnohých Slovákov k tomu, aby sa obzreli okolo seba a aktívne sa zapojili do čistenia prírody a verejných priestorov.“ vedúci komunikácie spoločnosti Lidl, Tomáš Bezák.
Ako môžete priložiť ruku k dielu?
Pri každom vrátení zálohovaných obalov dostáva zákazník našej spoločnosti na výber, či chce čiastku za vrátené PET fľaše a plechovky uplatniť pri nákupe, alebo chce venovať svoju zálohu iniciatíve Upracme Slovensko, a podporiť tak čistejšiu slovenskú prírodu.
„Radi by sme touto iniciatívou upriamili pozornosť na to, akým problémom sú odpadky v súčasnosti aj u nás. Je potrebné, aby sme sa zamysleli nad svojou spotrebou a taktiež sa začali hľadať cesty, ako urobiť z odpadu cenný zdroj. Inak sa naše upratovanie nikdy neskončí,“ dodala Veronika Repiská, koordinátorka Upracme Slovensko.
Aké výsledky máme za sebou?
Jarné susedské upratovanie 2024 – UPRACME SLOVENSKO
- 480 uprataných lokalít
- 33 562 dobrovoľníkov
- ccca 350 ton vyzbieraného odpadu
Slovenská príroda je aj vďaka vašim darovaným zálohám za plastové fľaše a plechovky opäť o niečo čistejšia. Suma, ktorou ste takto v LIDLI prispeli, už presiahla 120 000+ eur. Ďakujeme.
Do aktivity sa zapojili aj zamestnanci Lidla a prispeli tak k čistejšej slovenskej prírode po celom Slovensku.
Naše ciele
Snaha ochrániť životné prostredie v čo najlepšom stave pre ďalšie generácie je jedným z hlavných cieľov Lidla v rámci jeho politiky trvalej udržateľnosti.
Súvisiace aktuality
Do jarného susedského upratovania sa v roku 2024 zapojilo rekordné množstvo dobrovoľníkov.
Iba v Lidli majú zákazníci možnosť venovať záloh za vratné obaly iniciatíve Upracme Slovensko, ktorá sa venuje zbieraniu odpadu a čisteniu našej krásnej...
Viac ako 5 500 dobrovoľníkov na 140 lokalitách vyzbieralo vyše 80 ton odpadu.
Zaujímajú vás aktivity Nadácie Lidl? Výborne!
Prečítajte si viac o našej filozofií, cieľoch a oblastiach podpory.